چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مهدی فاطمی پور

حوزه/ معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی‌ سینا تشریح کرد: آرامش روانی، استحام پیوند خانوادگی، استواری اجتماع، ارزش و احترام زن از مهم‌ترین کارکردها و حکمت حجاب است.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی‌ سینا همدان در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار کرد: فلسفه حجاب از مسائل مهمی است که آگاهی از آن می‎تواند یکی از پایه‌های تحقق فرهنگ پوشش شود.

وی ادامه داد: خداوند سبحان در قرآن کریم حکم و حکمت حجاب و عفاف را به عنوان باور و رفتار سعادت‌ ساز آدمی بیان کرده و اهل بیت(ع) و علمای اسلام نیز به تبیین و شرح این مقوله مهم پرداخته اند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌پور بیان کرد: خداوند متعال در باب ضرورت و حکمت مسأله حجاب  در آیه 59 سوره احزاب می‌فرماید «ای پیغمبر با زنان و دختران خود و زنان مؤمن بگو که خویشتن را با چادر فرو پوشند که این کار برای اینکه آنها به عفت شناخته شوند تا از تعرض و جسارت آزار نکشند، بسیار نزدیک‌تر است و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.»

* پدیده برهنگی بیماری عصر ماست

وی افزود: استاد مطهری در کتاب «مسأله حجاب» به خوبی حکمت و گستره حجاب را بیان کرده و بر این باور است که پدیده «برهنگی» بیماری عصر ما است و نباید کورکورانه از غرب تقلید کنیم.

وی با بیان اینکه لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است، گفت: نکته حائز اهمیت این است که مساله حجاب در ایران باستان و قوم یهود و هند به خوبی وجود داشته است که شهید مطهری مطالب و شواهدی برای این ادعا از تاریخ تمدن ویل دورانت در کتاب مذکور بیان کرده است

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی‌ سینا تشریح کرد: آرامش روانی، استحام پیوند خانوادگی، استواری اجتماع، ارزش و احترام زن از مهم‌ترین کارکردها و حکمت حجاب است که سخن درباره هر کدام نیازمند مجالی دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: استواری اجتماع نکته‌ای است که بیشتر نیاز به تبیین دارد و در این باره باید گفت که کشانیدن تمتعات جنسی از محیط خانه به اجتماع، نیروی کار و فعالیت اجتماع را ضعیف خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این امر عکس آن چیزی است که مخالفان حجاب خرده می‌گیرند و می‌گویند:حجاب موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد اجتماع است اما درواقع بی‌حجابی و ترویج روابط نا مشروع سبب فلج کردن نیروی اجتماعی  می‌شود.

حجت‌الاسلام فاطمی‌پور گفت: آنچه که سبب فلج کردن نیروی زن می‌شود، محروم ساختن او از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که در اسلام چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود:اسلام نه می‌گوید که زن از خانه خارج نشود و نه می‌گوید زن حق تحصیل ندارد، بلکه علم و دانش را فریضه مشترک زن و مرد دانسته است و فعالیت اقتصادی را نیز برای زن تحریم نمی‌ کند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌پور تأکید کرد: باید توجه کرد آنچه که مانع رشد فعالیت اجتماعی می‌شود، آلوده کردن محیط کار به لذت‌جویی‌های شهوانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha