پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسین تمرخانی-مسئول امور صیانتی حوزه ایلام

حوزه/ حجت الاسلام تمرخانی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان‌های استان برخی از ساختمان‌های مدارس علمیه، استیجاری هستند، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ وقف در سطح جامعه می‌تواند حوزه‌های علمیه را نیز از این سنت حسنه بهره‌مند سازد.

حجت‌الاسلام حسین تمرخانی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» از ایلام با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در استان ایلام موقوفه نداشته و از این مزیت بی بهره هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این استان در مجموع از این نظر کم بهره است، لذا می‌طلبد که مدیریت حوزه‌های علمیه در قم نگاه ویژه‌ای به استان ایلام داشته باشند.

مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه ایلام با تاکید بر اینکه خیرین باید عنایت ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه داشته باشند، افزود: مدیریت حوزه‌های علمیه در قم باید بتوانند با مشخص کردن استان معینی برای ایلام ما را در این زمینه یاری کنند.

حجت الاسلام تمرخانی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان‌های استان برخی از ساختمان‌های مدارس علمیه، استیجاری هستند، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ وقف در سطح جامعه می‌تواند حوزه‌های علمیه را نیز از این سنت حسنه بهره‌مند سازد.

وی با بیان تشکیل انجمن خیرین به‌ صورت شهرستانی، استانی و کشوری موجب تسریع هرچه بیشتر در استقلال و خودکفایی مالی مدارس علمیه در کشور خواهد شد، ادامه داد: سنت حسنه وقف در قبل از انقلاب به طور کامل به فراموشی سپرده شده بود که انقلاب اسلامی موجب احیاء و شکوفا شدن مجدد سنت وقف در جامعه شد.

مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه ایلام با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در احیای فرهنگ وقف در جامعه، گفت: جوزه‌های علمیه به عنوان پایگاه مهمی در فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی نقش بسیار مهمی در جهت ترویج سنت حسنه وقف دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha