جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز روحانیت وظیفه دارد از اصل انقلاب و نظام صیانت کند، افزود: باید در این ایام پیش روزی در منابر و خطابه ها دستاوردهای مهم انقلاب و نظام اسلامی بیشتر برای مردم تبیین و تشریح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست جامعه روحانیت شهرستان قائمشهر، پاسداری از دین و مکتب اهل بیت(ع) را وظیفه مهم علما و روحانیان دانست و گفت: رسالتی که امروز بر عهده روحانیت است همان وظایفی که خداوند متعال برای پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) تعیین کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که روحانیت هیچ گاه در مسیر تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) سستی نکرده است، افزود: همه وجود روحانیت صرف تبلیغ دین و ارزش های الهی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که رسالت امروز روحانیت با گذشته بسیار متفاوت تر است، خاطرنشان کرد: امروز به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی جامعه با سؤالات و شبهات بسیاری در مسائل دینی مواجه است و همین مسأله وظیفه روحانیت را سنگین تر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شکریان با بیان این که دشمنی ها علیه روحانیت همیشه بوده و امروز نیز وجود دارد، تصریح کرد: اما روحانیت همواره با هوشیاری و بصیرت بالا توطئه و دشمنی های بدخواهان دین را خنثی کرده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی باید هر روز داشته های علمی خود را تقویت کنند تا بتوانند پاسخگوی سؤالات و نیازهای روز جامعه باشند، خاطرنشان کرد: امروز انسان های بسیاری تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند و این وظیفه مبلغان است با افق دید بالا و همچنین داشته های علمی مناسب به تبلیغ خود اعتبار بیشتری ببخشند.

وی با بیان این که تبلیغ دین محوری ترین وظیفه حوزه و روحانیت است، گفت: روحانیت نیز هیچ گاه نسبت به این وظیفه خطیر خود بیگانه نبوده، بلکه حتی در شرایط خفقان و ظلم استبداد به وظیفه خود در قبال جامعه عمل کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در هر منطقه ای منشأ خیر و برکت دینی و فرهنگی بسیاری برای جامعه بوده است، تصریح کرد: در مقابل هر منطقه ای که از نعمت وجود روحانیت بی بهره است از لحاظ دینی و فرهنگی عقب مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین شکریان از روحانیت به عنوان پرچم داران هدایت و ارشاد مردم در جامعه اسلامی یاد کرد و با بیان این که روحانیت در طول تاریخ برای تحقق رسالت خود از خودگذشتگی و جانفشانی کرده است، گفت: مشکلات و سختی های مسیر تبلیغ دین هیچ گاه موجب عقب نشینی روحانیت از آن رسالت واقعی خود نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت برای گسترش دین و مبانی ارزشی در جامعه خطرات و سختی ها را با جان و دل خریده است، بیان داشت: روحانیت بدون هیچ چشم داشتی همواره تلاش کرده تا جامعه را از معارف ناب و تعالی بخش دینی بهره مند سازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، نهضت انقلاب اسلامی را تجلی حضور روحانیت در دفاع از دین و مردم دانست و خاطرنشان کرد: علما و روحانیت به عنوان سرسلسله جنبان این حرکت بزرگ انقلابی در برابر رژیم کفر و طاغوت ایستادند و انقلاب دینی را پیش بردند تا به پیروزی نهایی رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین شکریان با بیان این که اگر نقش روشنگرانه روحانیت نبود نهضت انقلاب به پیروزی نمی رسید، تصریح کرد: روحانیت با روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه مردم را از ظلم و استبداد طاغوت آگاه و بستری را برای حضور مردمی در قیام علیه ظلم فراهم ردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی برخواسته از حوزه های علمیه توانست با رهبری روحانیت و حضور در صحنه مردم انقلابی عظیم و الهی را پایه گذاری کنند، گفت: این انقلاب دینی مایه امید و خوشحالی ملت های مظلوم و مستضعف جهان و عصبانیت جبهه کفر و استکبار شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت پس از پیروزی انقلاب نیز در استقرار و استحکام پایه های این انقلاب تلاش ها و فداکاری های بسیاری کرده است، افزود: در این مسیر سخت و پرفرازونشیب بسیاری از شخصیت های ارزشمند روحانیت به فیض شهادت نیز نائل آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین شکریان با اشاره به این که تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت تنها به پیروزی انقلاب اسلامی ختم نشد، گفت: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نیز همراه با دیگر اقشار جامعه به دفاع از میهن اسلام پرداخت و در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز روحانیت وظیفه دارد از اصل انقلاب و نظام صیانت کند، افزود: باید در این ایام پیش روزی در منابر و خطابه ها دستاوردهای مهم انقلاب و نظام اسلامی بیشتر برای مردم تبیین و تشریح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha