جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان اینکه حضرت زینب (س) الگوی جامع در عرصه وفاداری نسبت به ارزش‌ها است، گفت: مدیریت صحیح ایشان باعث ناکام ماندن دشمن در نقشه‌های شوم شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کاظم لو، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک ولادت پیام‌آور عاشورا حضرت زینب (س) و روز پرستار با اشاره به نقش ارزشمند این بانوی بزرگوار در اسلام، اظهار داشت: حضرت زینب (س) به‌عنوان یک زن انقلابی در هیچ برهه‌ای از زمان با هجوم همه دشمنی‌ها و ناملایمات خسته نشد، بلکه در هدف خود قوی‌تر و مصمم‌تر عقاید خود را ابراز می‌ کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: حضرت زینب (س) در همان لحظات پس از شهادت امام حسین (ع) به امام سجاد (ع) مراجعه و با ایشان به‌عنوان امام زمانش بیعت کرد و از آن حضرت کسب تکلیف نمود و این بانوی شجاع الگوی یک دختر، مادر و خواهر اسلامی و انقلابی است.

وی افزود: در ولادت حضرت زینب (س) یکی از درس‌هایی که خانواده‌ها امروز می‌توانند از او بهره بگیرند؛ در مراسم نام‌گذاری آن حضرت است که مادر، این اسم‌گذاری را در اختیار پدر قرارداد و حضرت علی (ع) فرمود که «من هم از پیامبراکرم (ص) پیشی نمی‌گیرم و اختیار اسم‌گذاری دخترم را به پیامبر واگذار می‌نمایم».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم لو خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در این باب، اسم‌گذاری را متوقف بر فرمان الهی اعلام فرمود و فرمودند که «من هم از خداوند متعال پیشی نمی‌گیرم، لذا جبرئیل نازل شد و به پیامبر سلام خدا را رساند و فرمود که اسم دختر را زینب بگذار، زینب نام آسمانی و زینت زمین است».

وی گفت: دشمنان فکر می‌کردند با شهادت امام حسین (ع) به ظاهر نیروی حق شکست خورد، اما نقش حضرت زینب (س) و دیگر بانوان در تداوم نهضت بی‌بدیل است.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد:  توصیف زیبای حضرت زینب (س) از صحنه کربلا نشان از دید بلند و آینده‌نگری آن بانو بوده، چرا که مدیریت صحیح زینب کبری (س) باعث ناکام ماندن دشمن در نقشه‌های شوم شد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) برای تمامی کارهای خویش برنامه‌ریزی می‌کرد و آن‌ها را باصلابت و شجاعت انجام می‌داد و در راه حق و حقیقت از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha