جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید احمد دارستانی

حوزه/ یکی از سخنرانان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها در طول زندگی خود درس‌های بسیاری را به مردم آموختند که این درس‌ها اکنون نیز برای جامعه بشری کاربردهای اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دارستانی  هم‌زمان با شب میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها در جمع زائران و مجاوران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حضرت زینب سلام‌الله علیها غربت و مظلومیت بسیاری را متحمل شدند، تصریح کرد: ایشان در طول زندگی خود درس‌های بسیاری را به مردم آموختند که این درس‌ها اکنون نیز برای جامعه بشری کاربردهای اساسی دارد.

سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر اینکه یاران امام حسین علیه‌السلام همه دارایی خود را برای ایشان فدا کردند، اضافه کرد: ایثار، فداکاری و وفای به عهد برجسته‌ترین ویژگی‌های این افراد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند گاهی سختی‌های زندگی کردن از سختی‌های کشته شدن و به شهادت رسیدن بیشتر است اما انسان گاهی باید برای عمل به یک وظیفه بماند و سختی‌ها را تحمل کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دارستانی بابیان اینکه بدون ایفای نقش حضرت زینب سلام‌الله علیها حرکت 124 هزار پیامبر ابتر و ناقص می‌ماند، گفت: بدون نقش تبلیغی و روایتی ایشان در تاریخ نمی‌توانستیم شاهد زنده ماندن واقعه کربلا باشیم.

وی از حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها به‌عنوان الگویی برای جامعه بشری نام برد و مطرح کرد: جوانان و نوجوانان باید با الگوبرداری از ایشان به سمت آموزه‌های دینی حرکت کنند تا بتوانند در مسیر زندگی نیز به موفقیت برسند.

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه انتخاب اسامی مناسب باید موردتوجه مردم جامعه اسلامی قرار گیرد، تصریح کرد: اکنون از برخی از اسامی استفاده می‌شود که در دورانی بیان کردن این واژه‌ها مایه شرمساری بود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha