پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رییس شورای هماهنگی مازندران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران با بیان اینکه حفاظت و پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب رسالت روحانیت است، گفت: روحانیت نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام یوسف یوسف پور، امروز در نشست کمیته روحانیت ستاد دهه فجر استان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سبب تجلی شکوه و عظمت ایران است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در کنار حیات مجدد به اسلام و حضور در صحنه اجتماعی و سیاسی برای اداره امور جامعه موجب شکوه ایران شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی امر ارزنده‌ای بوده که در ادامه مسیر والای انقلاب اسلامی به آن نیازمند هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی باید خدمات نظام اسلامی به‌درستی معرفی شود، افزود: روحانیت و مبلغان دینی باید در دهه فجر در منابر و خطابه‌های خود به‌درستی خدمات ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی را بازگو کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اشاره به اینکه نهضت انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت اصیل و با بصیرت آغاز شد، خاطرنشان کرد: روحانیت با روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه مسیر را برای پیروزی نهضت فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت نقش مهمی در ساماندهی نیروی‌های انقلابی علیه رژیم طاغوت ایفا کردند، گفت: باید تلاش شود این نقش اثرگذار روحانیت بیشتر برای جامعه امروز به‌ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود.

حجت‌الاسلام یوسف پور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بدون رهبری روحانیت به پیروزی نمی‌رسید، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به‌عنوان رهبر نهضت انقلاب اسلامی شخصیتی برخواسته از حوزه‌های علمیه بود و توانستند بدون کمک‌های خارجی مردم را با نهضت انقلاب همراه کنند.

وی خلوص نیت، مردمی بودن، زهد و تقوا و ساده زیستی را از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های روحانیت شیعه در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گاه به دنبال سهم خواهی نبوده و تنها دغدغه دفاع از دین و انقلاب را داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران با بیان اینکه روحانیت در همه عرصه‌های انقلاب پیشگام بوده است، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه هیچ‌گاه در برابر توطئه‌ها و انحراف دشمنان داخلی و خارجی سکوت نکرده و پشتیبانی از انقلاب و نظام اسلامی را رسالت خود می‌داند.

وی با اشاره به اینکه امروز روحانیت وظیفه سنگینی را بر عهده‌دار هستند، گفت: در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند آرمان‌های انقلاب را تضعیف کنند و از بین ببرند روحانیت وظیفه دارد جامعه را در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب سوق دهد.

حجت‌الاسلام یوسف پور در ادامه سخنان خود افزود: دهه فجر گرامیداشت بزرگ‌ترین معجزه الهی در این روزگار است و به همین دلیل باید این ایام باشکوه هر چه بیشتر در کشور اسلامی برگزار شود.

وی تصریح کرد: دهه فجر جلوه‌ای از تفکر پیامبر اکرم (ص) و امت اسلامی است و در این ایام مردم ایران با میثاق مجدد با رهبری اعلام می‌کنند که هیچ‌گاه از راه پیامبر اکرم (ص) و خط امام خمینی (ره) و شهدا دست نخواهند کشید.

استاد حوزه علمیه مازندران دهه فجر انقلاب اسلامی را منشأ بیداری اسلامی در جهان عنوان کرد و گفت: یکی از صحنه‌ها و نقاط عطف در تاریخ این ملت شکل‌گیری این معجزه بزرگ قرن است که دوباره پیوند دین با حکومت و نقش دین را در زندگی اجتماع به اثبات رساند.

وی افزود: انقلاب اسلامی توانست تحولی عظیم در بدنه این کشور و جای‌جای این نظام و ملت به وجود آورد و امروز به‌عنوان الگویی برای مبارزه با استکبار جهانی تبدیل‌شده است.

حجت‌الاسلام یوسف پور، انقلاب اسلامی را موجب عزت و سربلندی ملت بیان و خاطرنشان کرد: دهه فجر ایام یادآوری این نعمت بزرگ الهی است زیرا انقلاب اسلامی نه‌تنها سرنوشت مردم این کشور را تغییر داد بلکه منشأ تحولات و تغییرات جهانی شد.

وی بیان کرد: در میان خیل نعمتی که به ملت ما از جانب خدای متعال ارزانی شده است، کمتر نعمتی است که به‌پای نعمت فجر انقلاب اسلامی می‌رسد برای اینکه این فجر، فجر سعادت این ملت بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران به لرزش پایه‌های استکبار جهانی از شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تلاش‌های آن‌ها برای جلوگیری از الگو شدن این انقلاب در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت:  انقلاب اسلامی ایران و تحولات آن سبب بیداری ملت‌ها در قالب بیداری اسلامی در جهان اسلام شد و  هیچ‌کس تردیدی ندارد که این بیداری برخواسته از عظمت انقلاب اسلامی است.

وی، حفظ و پشتیبانی انقلاب را اوجب واجبات دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه بخش‌های کشور به‌ویژه روحانیت باید از همه ظرفیت‌ها برای حراست از آرمان‌های انقلاب تلاش کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha