جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها الگویی برای مبارزه در عرصه جنگ نرم هستند چراکه یکی از رویکردهای جنگ نرم متزلزل کردن از درون است و ایشان در دوران خود با استفاده از جنگ نرم روی افکار و ذهن‌ها تأثیرگذار بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم استان قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت زینب سلام‌الله علیها در زندگی خود با مشکلات بسیاری روبرو بودند، اظهار کرد: ایشان همه این مشکلات را تحمل کردند و در دوره‌های مختلف الگویی برای مردم بودند.

سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از حضرت زینب سلام‌الله علیها به‌عنوان پیام‌آور کربلا نام برد و افزود: تمام کارهای ایشان با اشراف امام انجام می‌شد به همین علت هیچ کوتاهی و قصوری به عملکرد و کارهای حضرت زینب سلام‌الله علیها راه نداشته است.

وی بابیان اینکه پیامبر اسلام(ص) برای حضرت زینب سلام‌الله علیها 50 لقب قابل تأمل را در نظر گرفتند، عنوان کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها الگویی برای مبارزه در عرصه جنگ نرم هستند چراکه یکی از رویکردهای جنگ نرم متزلزل کردن از درون است و ایشان در دوران خود با استفاده از جنگ نرم روی افکار و ذهن‌ها تأثیرگذار بودند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی از حضرت زینب سلام‌الله علیها به‌عنوان پرچم‌دار مدیریت در هنگام بحران نام برد و ادامه داد: در شرایطی که رخ‌دادهای کربلا وضعیت افراد باقیمانده قیام را مورد تأثیر قرار داده بود، ایشان با مدیریت خود فرزندان و بانوان را گردهم آوردند و بعد از عاشورا در طول مسیر کاروان به شیوه مطلوبی مدیریت خود را به نمایش گذاشتند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها الگویی برای زنان مبارز مسلمان هستند، مطرح کرد: ایشان در دوره‌های مختلف زندگی خود دروس ایثار و وفاداری را به همگان آموزش دادند.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم قبل از شهادت خود از مادیات دنیایی جدا شدند، اضافه کرد: این شهدا معادلات فتنه‌گران را بهم ریختند و ما در عرصه‌ها و دوران‌های مختلف مدیون آنها هستیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha