چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر منصور داداش نژاد

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: همایش کتاب سال حوزه همچون ویترین علمی و پژوهشی حوزه در یک سال است که نتایج زحمات و تلاش ها در این عرصه را به نمایش در می آورد.

دکتر منصور داداش نژاد که کتاب وی با عنوان "سیره دوازده امام در آثار مکتوب اهل سنت" در گروه تاریخ برگزیده همایش کتاب سال شد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ابراز داشت: برگزاری همایش کتاب سال حوزه به نوعی ویترین کارهای علمی و به خصوص کتب منتشره در طول یک سال در حوزه علمیه است که ما را با داشته های خود و نیز نقاط ضعف و کمبودها آشناتر می کند.

وی افزود: به هر صورت آثاری که برگزیده می شود ، حقیقتاً ارزشمند است و برای عموم جامعه علمی مفید می باشد به خصوص در گروه تاریخ که کارهای منتخب ، آثاری است که از سطح علمی خوبی برخوردار است، منتهای مراتب به نظر بنده باید کاری کرد که این کتب و آثار ، صرفا در حد نوشته باقی نماند و به جامعه معرفی شده تا در نهایت به تعبیر آیت الله سبحانی، گرهی از مشکلات جامعه باز کند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: در زمینه تحول در علوم انسانی برگزاری این گونه محافل و همایش ها می تواند زمینه ساز خوبی باشد به شرط آن که ما از همه ظرفیت های ممکن در این باره استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در کشور ما طرح و نظریه زیاد داریم اما آنچه مهم است این که باید وارد فاز عمل شده و کاربردی تر به قضیه نگاه کنیم؛ از سویی نظریات و طرح ها و کتاب هایی که نوشته می شود نباید در حد نوشته باقی بماند بلکه باید مقبول جامعه واقع شده و به حل مشکل و معضلی کمک کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha