جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث، اجرای نظام آموزشی پژوهش‌محور را زمینه‌ساز ارتقای آثار حوزوی دانست و افزود: نظام آموزشی پژوهش‌محور یعنی توجه به تألیف، تصنیف و نگارش. بدون تردید اجرای این نظام، به طور مستقیم و به صورت بسیار سریع در افزایش کیفیت تولیدات حوزوی اثرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهادی مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص ارزیابی خود از کیفیت آثار همایش کتاب سال حوزه در دوره های مختلف، اظهار کرد: این اقدام هم مثل بسیاری از کارهای دیگر با فراز و فرودهایی همراه بوده است؛ گاهی اوقات در پی یک کتاب بسیار خوب برای معرفی هستیم و در پیدا کردن آن مشکل پیدا می کنیم و گاهی هم تعداد کتاب های خوب، بسیار زیاد است و انتخاب یکی بر حسب دیگری، مشکل می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های مختلف همایش کتاب سال حوزه نشان می دهد که در مجموع، شاهد حرکت رو به رشد آثار حوزوی هستیم.

رئیس انجمن علمی حدیث حوزه در ادامه با اشاره به عواملی که زمینه ساز ارتقای بیشتر آثار پژوهشی و تولیدی حوزوی می شود، گفت: پرسش های پژوهشی و آشنایی و آگاهی عمیق تر مؤلفان با مسائل و نیازهای روز، مطالعه آثار همگنان و آثار کسانی که در نسل معاصر می نویسند، اعم از اینکه به پرسش یا پاسخ پرداخته باشند، موجب غنی‌تر شدن آثار می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعودی با اشاره به آزادی لازم نویسندگان حوزوی برای تألیف آثار، اظهار کرد: امروز در بسیاری از مسائل، وضعیت به گونه‌ای شده که ما می توانیم وقتی به یک نتیجه تحقیقی و پژوهشی رسیدیم، آن را عرضه کنیم؛ البته ما باید لحاظ فضا و زمان را از جهت فرهنگ و ادبیات بکار گرفته رعایت کنیم.

وی در پایان، اجرای نظام آموزشِ پژوهش محور را زمینه ساز ارتقای آثار حوزوی دانست و افزود: نظام آموزشِ پژوهش محور یعنی توجه به تألیف، تصنیف و نگارش؛ بدون تردید اجرای این نظام، به طور مستقیم و به صورت بسیار سریع در افزایش کیفیت تولیدات حوزوی اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha