پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وزیر آفریقای جنوبی مسابقات بین المللی برای حضور تیم اسرائیلی بایکوت کرد

حوزه/ وزیر ورزش آفریقای جنوبی مسابقات تنیس «جام دیویس» در پتوریا را به دلیل شرکت یک تیم اسرائیلی بایکوت کرده و نامه ای سرگشاده علیه آپارتاید اسرائیل منتشر ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، وزیر ورزش  آفریقای جنوبی مسابقات تنیس «جام دیویس» را که قرار است روزهای جمعه و شنبه در پتوریا پایتخت این کشور برگزار شود، به دلیل شرکت یک تیم اسرائیلی بایکوت کرد.

تولسا نکیس، وزیر ورزش و تفریحی آفریقای جنوبی در نامه ای سرگشاده اعلام کرد: من علاقه زیادی به شرکت در این مسابقات دارم اما به دلیل نگرانی هایی که برخی فعالان مدنی در آفریقای جنوبی به دلیل حضور یک تیم اسرائیلی اعلام کرده بودند، از حضور در این مسابقات معذورم.

وزیر ورزش در ادامه نوشت: همبستگی بین المللی و بایکوت علیه آپارتاید آفریقای جنوبی نقش موثری در آزادی ما ایفاء کرد. در واقع یکی از شناخته ترین شعارهای ما از اینجا نشات گرفت که می گفتیم: هیچ ورزش عادی نمی تواند در یک رژیم نامتعادل جریان داشته باشد.

نکسی در ادامه افزود: شورای تحقیقات علوم انسانی در آفریقای جنوبی در سال 2009 بود که گزارشی تهیه کرده و فعالیت های آپارتاید رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین را مستند سازی نمود. من خودم به شخصه برخورد تبعیض آمیز صهیونیست ها و اشغالگران اسرائیلی را وقتی که در سال 2012 مانع ورود من به فلسطین شدند را تجربه کرده ام.

گفتنی است این نامه وزیر ورزش آفریقا در پاسخ به نامه فعالان جنبش «تحریم، بایکوت و عدم سرمایه گذاری اسرائیل» برای آزادی فلسطین فرستاده شد. این فعالان فسطینی در نامه خود از وزیر ورزش خواسته بودند روابط ورزشی را با اسرائیل قطع کرده و در این مسابقات حضور نیابد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha