پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی فضلی، نویسنده کتاب معیار سنجش گزاره های شهودی و وجودی

حوزه/ حجت الاسلام فضلی گفت: برای رسیدن به اهداف ملی و بین المللی نیازمند حمایت از محققین حوزه علمیه هستیم، چرا که فعال سازی هدفمند، بسترهای دانشی تمدن اسلامی، نیازمند نظریه پردازی و اندیشه ورزی دینی است.

حجت الاسلام علی فضلی، نویسنده کتاب معیار سنجش گزاره های شهودی و وجودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به سومین ارائه آثار خود در همایش کتاب سال حوزه اشاره نمود و اظهار داشت: کتاب «هستی شناسی عرفانی از دیدگاه میرزای اشکوری» در سال 1387 و کتاب «فلسفه عرفان» نیز سال گذشته به عنوان اثر برتر پژوهشی اینجانب در همایش کتاب سال حوزه مورد توجه اساتید قرار گرفته است.

وی در ادامه ضمن ارائه ارزیابی از نحوه برگزاری همایش کتاب سال حوزه، اظهار داشت: این همایش ضمن فراهم سازی بسترهای پژوهشی در حوزه های علمیه، رقابت های سالم و ارزشمندی را در حوزه تبیین گفتمان دینی رقم می زند.

نویسنده کتاب «فلسفه عرفان» بر لزوم توجه به حمایت و ارائه آثار پژوهشی حوزوی در عرصه های مختلف علمی و جهانی تأکید نمود و ابراز داشت: همایش کتاب سال حوزه، می تواند مهمترین بستر عرضه محصولات پژوهشی حوزه های دینی در قالب های متعدد به جوامع نخبگانی و یا حتی عموم مردم باشد.

وی حرکت رو به رشد فعالیت های دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه را ستودنی و ارزشمند دانست و یادآور شد: مراکز تحقیقاتی حوزه های علمیه باید عنصر پژوهش را در دو عرصه پژوهش های بنیادین و پژوهش های کاربردی پیگیری نماید.

حجت الاسلام  فضلی با اشاره به این که پژوهش های بنیادین زیربنای پژوهش های کاربردی و راهبردی است، تصریح کرد: برای ورود در عرصه های اجتماعی، ضمن توجه به پژوهش های کاربردی، باید تحقیقات بنیادین نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم اندیشه دینی این تحقیقات را عملیاتی نموده و  در تعاملات اجتماعی و علوم انسانی به کار برد.

 وی کاربردی بودن پژوهش های حوزوی را تعالی بخش روح دینی جوامع انسانی دانست و خاطرنشان کرد: توجه همزمان و متوازن تحقیقات بنیادین و کاربردی، ارتقاء اطلاعات دینی جهان نسبت به آموزه های اسلامی ودینی را رقم خواهد زد.

نویسنده کتاب معیار سنجش گزاره های شهودی و وجودی در پایان تأسیس اندیشکده ها و پژوهشگاه های حوزوی را گامی رو به جلو برای رسیدن به احیای تمدن نوین اسلامی برشمرد و ابراز داشت: برای رسیدن به اهداف ملی و بین المللی نیازمند حمایت از محققین حوزه علمیه هستیم، چرا که فعال سازی هدفمند، بسترهای دانشی تمدن اسلامی، نیازمند نظریه پردازی و اندیشه ورزی دینی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha