جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زنان انقلابی بحرینی

حوزه/ مرکز حقوق بشر بحرین گفت: زنان در بحرین به خاطر ارتباط با افراد خانواده خود که تحت تعقیب رژیم هستند توسط دادگاه محاکمه می شوند اما در واقع هدف رژیم از محاکمه این زنان، مجازات متهمان انقلابی به خاطر اتهام هایی است که هیچ گاه مرتکب نشده اند!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای حکم صادر شده در دادگاه آل خلیفه علیه چهار زن بحرینی به نام های منی حبیب، حمیده الخور، امیره قشعمی و فاتن حسین به مدت 5 سال و به اتهام واهی پناه دادن به انقلابیون را محکوم کرد.

این مرکز تاکید کرد: در این پرونده 58 شهروند بحرینی متهم شناخته شده اند که 4 نفر از آنها زنانی هستند که همگی از ظلم و ستم آل خلیفه به ستوه آمده اند و از دسترسی به وکیل مدافع و محاکمه عادلانه و ارتباط با خانواده و حتی اعتراض به حکم دادگاه محروم هستند.

در این بیانیه آمده است: زنان در بحرین به خاطر ارتباط با افراد خانواده خود که تحت تعقیب رژیم هستند توسط دادگاه محاکمه می شوند اما در واقع هدف رژیم از محاکمه این زنان، مجازات متهمان انقلابی به خاطر اتهام هایی است که هیچ گاه مرتکب نشده اند!

مرکز بحرین ادامه داد: بسیاری از زنان بحرینی به خاطر فعالیت های افراد خانواده خود بازداشت و زندانی می شوند و در این زمینه در موارد متعدد نقض فاحش حقوق بشر صورت می گیرد و از بسیاری از این افراد اعترافات اجباری گرفته شده و مورد شکنجه واقع می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha