پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ملکی ابرده

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب و روحانیون بعد از پیامبر و ائمه (علیهم السلام) وظیفه بشارت و انذار را بر عهده دارند و خدا بهترین موقعیت را به طلاب جوان داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محسن ملكی ابرده در کلاس درس اخلاق مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد با تأکید بر اهمیت مباحثه در تحصیل و فراگیری علوم دینی، عنوان کرد: یکی از نکات مهم در تحصیل را ذکر الهی و توسل معصومان(ع) برشمرد و یاد و نام حضرت بقیة الله(عج) را باعث بركت علم دانست.

وی با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَ مُبَشِّرًا وَ نَذِيرًا» (احزاب/ 45) گفت: طلاب و روحانیون بعد از پیامبر و ائمه(ع) وظیفه بشارت و انذار را بر عهده دارند و خدا بهترین موقعیت را به طلاب جوان داده است.

استاد حوزه علمیه خراسان، طلبگی را نعمت و فرصتی الهی توصیف و خطاب به طلاب ابراز کرد: قدر خود و این ایام و موقعیت را بدانید و كار را با اخلاص و برای رضای خدا انجام دهید تا دین خدا به وسیله شما تبیین و ترویج شود.

حجت الاسلام  ملكی ابرده به تبیین راه های تقویت انگیزه و نشاط و از بین بردن بی هویتی پرداخت و بیان کرد: آگاهی از شیوه زندگی علما و بزرگان، مطالعه زندگی شهدای روحانی و مطالعه كتاب های مربوط به آداب طلبگی در این زمینه راهگشاست.

وی اظهار کرد: انسان برای لذت بردن معنوی آفریده شده است و لذت هایی مانند نماز شب خواندن، حجره داری با نظم و نظافت و از همه مهم تر مناجات و همراهی با امام زمان(عج) را باید در اين مسير چشید.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha