پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید گمنام

حوزه/مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به شهدای تازه تفحص شده، از تشییع و تدفین پیکر مطهر هفت شهید دفاع مقدس هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در خراسان شمالی خبر داد.

احیامحمد امیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: مراسم تشییع 6 شهید گمنام و یک شهید تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس، دهه دوم فاطمیه در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی  به تفحص‌های جدید و ورود پیکر مطهر شهدای به کشور طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: از این میان سهم استان خراسان شمالی برای میزبانی از شهدای گمنام 6 شهید و یک شهید شناسایی شده به نام محمدمهدی طاهری است که در چند نقطه از استان تشییع و تدفین می‌شوند.

وی با اشاره به تدفین این شهدا در مراکز فرهنگی استان افزود: 2 شهید گمنام در دانشگاه پیام نور بجنورد، 2 شهید گمنام در دانشگاه فنی مهندسی اسفراین و 2 شهید گمنام نیز در دانشگاه فرهنگیان بجنورد خاک‌سپاری خواهند شد.

امیری ادامه داد: همچنین شهید 19ساله، محمدمهدی طاهری نیز که سال 62 در عملیات خیبر مفقودالاثر شده بود و به تازگی پس از 34 سال شناسایی شد، در شهرستان گرمه تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: مراسم وداع با شهدا هم‌زمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه ما به ویژه مسئولان نظام مدیون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هستیم، افزود: تبلیغات محیطی مناسب، فراخوان عمومی برای حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

امیری با بیان اینکه تاکنون ۵۶ شهید گمنام در استان خراسان شمالی تشییع و تدفین شده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم همه مسئولان ترویج و اشاعه فرهنگ انقلابی و اسلامی و ایثار و شهادت به جامعه به‌ویژه به نسل جوان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha