پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سمنان در دیدار با معاون وزیر دادگستری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اجرای حقوق شهروندی، محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار است، گفت: فرهنگ خدمت صادقانه به مردم در جامعه عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در دیدار با معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، با بیان اینکه حقوق شهروندی چیزی جز خدمت به مردم نیست، اظهار داشت: خدمت صادقانه به مردم باید در محتوا و عمل عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: هر خدمتی که عارفانه با عشق و خالصانه برای رضای خداوند متعال باشد در پیشگاه خداوند اجر بزرگی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قوانین حقوق شهروندی بر مبنای اصول اعتقادی، انسانی و قانونی نهادینه‌شده است، افزود: با پایبندی به این رویکرد می‌توانیم به‌درستی پاسخگوی خدمت به مردم باشیم.

آیت‌الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: مسئولان در هر جایگاهی باید با خدمت صادقانه مصادیق حقوق شهروندی را محقق کنند.

وی با بیان اینکه تلاش مسئولان در راستای محرومیت‌زدایی مناطق کم برخوردار روستایی و شهری می‌تواند گام مؤثری در راستای اجرای حقوق شهروندی باشد، گفت: تسهیل امور مرتبط به خدمت گذاری به مردم باید در اولویت کار مسئولان نهادهایی اجرایی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: بحث حقوق شهروندی تنها متعلق به دولت‌ها نیست بلکه این امر همواره مورد تأکید تعالیم دینی و دستورات پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) بوده است لذا تحقق شعار شهروندی مصداق پیاده کردن اصول دین اسلام در جامعه به شمار می‌رود و ارتباط مستقیم مسئولان با مردم مصداق رعایت حقوق شهروندی است.

وی افزود: پرداخت خمس، زکات و انفاق از سوی همه اقشار مختلف جامعه و تلاش ثروتمندان در راستای رفع گرفتاری‌های جامعه به‌نوعی در تحقق شعار حقوق شهروندی مؤثر است لذا توزیع عادلانه ثروت از تعالیم اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.

حرکت به‌سوی دولت الکترونیک در تحقق حقوق شهروندی مؤثر است

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری نیز در این دیدار بابیان اینکه اجرای حقوق شهروندی ضمن افزایش امید موجب توجه خاص به کرامت انسانی را در جامعه فراهم می‌کند، اظهار داشت: با نگاهی به انقلاب اسلامی به‌روشنی می‌توان دریافت که گفتمان انقلاب اسلامی و فرامین امام (ره) راستای حقوق شهروندی تدوین‌شده است.

محمود عباسی بابیان اینکه شفافیت و پاسخگو بودن در برابر مردم آثار مثبتی را در جامعه به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: با اجرای کامل بندهای حقوق شهروندی فساد نیز در جامعه کاهش پیدا می‌کند؛ لذا پاسداشت کرامت انسانی در جامعه امری اجتناب‌ناپذیر در راستای به حداقل رسیدن آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: دایر شدن میز خدمت در ادارات دولتی می‌تواند گامی مؤثر در راستای تحقق حقوق شهروندی باشد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در نظام اداری بارها شاهد معطل ماندن مردم هستیم لذا توجه به راه‌اندازی کار آن‌ها و تکریم ارباب‌رجوع می‌تواند جلوه‌ای از رسیدن به حقوق شهروندی را در جامعه نشان دهد.

وی با بیان اینکه حرکت به‌سوی دولت الکترونیک در تحقق حقوق شهروندی مؤثر است، تصریح کرد: اجرای کامل بندهای حقوق شهروندی به کاهش فساد کمک می‌کند.

عباسی با اشاره به‌ضرورت تحقق دولت الکترونیک بیان کرد: با توجه به اینکه در عصر تکنولوژی و پیشرفت به سر می‌بریم، لذا نیازمند تحول اداری هستیم که با الکترونیک شدن امور بسیاری از مراجعات کم شده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد لذا دولت الکترونیک نیز به تحقق رعایت حقوق شهروندی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک‌سوم جمعیت کشور را کودکان تشکیل می‌دهند، افزود: کودکان امروز آینده‌سازان فردا هستند، کودکان در معرض انواع خشونت‌ها قرار دارند لذا رسیدگی بیشتر به این قشر از جامعه مصداق تحقق حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha