پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسد الله صیادی استاد حوزه علمیه همدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اقدامات انقلابی حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) از حجره های بی امکانات فیضیه دنیا را به چالش کشیدند و دست نشاندگان غرب را به کمک مردم از ایران بیرون کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام اسد الله صیادی، ظهر امروز در کرسی آزاد اندیشی مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت:  امروز تا حدودی حرارت انقلابی گری نسبت به اول انقلاب کم تر شده و در این باره عده ای کوتاهی کرده و سبب کندی راه انقلاب می شوند.

وی ادامه داد: وضعیف فعلی جامعه وضعیت خوبی نیست، سردمداران انقلاب اسلامی حوزه های علمیه بوده اند و حرکت آن ها از صدر اسلام تا شکل گیری انقلاب مثال نزدنی بود، اما بعد از انقلاب حرکت انقلابی در ایران به کندی حرکت کرده که در این باره باید حوزه های علمیه به فکر باشند تا انقلابی گری و حرارت انقلاب را به اوج برسانند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اقدامات انقلابی حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از حجره های بی امکانات فیضیه دنیا را به چالش کشیدند و دست نشاندگان غرب را به کمک مردم از ایران بیرون کردند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه حوزه های علمیه برای رساندن اهداف و آرمان های انقلاب به جهان موفق عمل نکرده و اگر آرمان های انقلاب در ایران متوقف شود انقلاب از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام صیادی گفت: دشمن کاری کرده که چهره روحانیت در بخش هایی کم رنگ شده و این خلأ باید جبران شود و روحانیت در بدنه جامعه حضوری پر رنگ داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اگر روحانیت در مقام عمل یعنی از کرسی اقتصاد، سیاست، سینما و رسانه و دیگر جایگاه ها کنار برود و فعالیتی شعار گونه داشته باشد، قطعا اسلام ضربه خواهد خورد.

وی در پایان گفت: شیخ انصاری در زمان خود فقیهی عالی رتبه و به روز بود و حوزه امروز اگر بخواهد به انزوا کشیده نشود باید همانند شیخ انصاری عمل کند و شرط تداوم انقلاب اسلامی استقامت در راه انجام وظیفه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha