سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مجدی عاشور

حوزه/ شیخ مجدی عاشور مشاور مفتی مصر در کنفرانس "مقابله با فتاوای تروریستی در نمایشگاه کتاب" گفت: صاحبان تفکر افراطی تروریستی بین مسلمانان، مسیحیان و هر دیانت دیگر فرقی قائل نیستند، بلکه با اصل "تو با ما هستی یا نیستی" رفتار می کنند و این نتیجه اختلالی است که در زندگی این گروهک ها وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ مجدی عاشور مشاور مفتی مصر در کنفرانس "مقابله با فتاوی تروریستی در نمایشگاه کتاب" گفت: صاحبان تفکر افراطی تروریستی بین مسلمانان، مسیحیان و هر دیانت دیگر فرقی قائل نیستند، بلکه با اصل "تو با ما هستی یا نیستی" رفتار می کنند و این نتیجه اختلالی است که در زندگی این گروهک ها وجود دارد.

وی افزود: تروریست ها با شناخت یا عدم شناخت از فتاوی شاذّ برای حلال دانستن ریختن خون استفاده می کنند و ما از فقه انحرافی رنج می بریم و باید از طریق روش میانه مفاهیم را مشخص کنیم تا تفکر افراطی نتواند در آن ورود کند.

شیخ عاشور ادامه داد: تروریست ها همگی را می کشند و هیچ فرقی قائل نیستند، بلکه مسلمان و مسیحی را می کشند و این نتیجه اختلالی است که در این گروهک ها و جود دارد.

حجاب واجب است اما اجباری نیست

شیخ مجدی عاشور در همین کنفرانس در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین گفت: حجاب واجب است امّا اجباری نیست.

وی افزود: از تصوف می توان در مبارزه با تروریسم استفاده کرد؛ چرا که تصوف به به ما نزدیک تر است و همچنین متصوفین اهل اعتدال و میانه روی هستند.

همچنین ناجح ابراهیم متفکر اسلامی در اظهاراتی طی کنفرانس گفت: عیب بزرگی در انتقال فتواها از عصری به عصر دیگر وجود دارد و این دلیل بسیاری از مشکلات است.

وی افزود: داعش برخی از فقها را مقدس می شمارد و داعش و القاعده مقید به نصّ نیستند به بلکه فرزند عصر حاضر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha