سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه علمیه نمازی خوی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه نمازی خوی گفت: پیش از انقلاب بسیاری از مباحث روز مسکوت مانده بود، اما با طلوع فجر انقلاب اسلامی مباحث جدیدی در حوزه ها مطرح شد.

حجت الاسلام سید قاسم موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به فعالیت‌های حوزه‌های علمیه در قبل و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در خصوص تفاوت فعالیت این حوزه ها در این دو زمان متفاوت، اظهار داشت: این فعالیت‌ها از جنبه‌های اعتقادی تفاوتی ندارد، اما بعد از انقلاب به دلیل نوع نگاه نظام اسلامی به روحانیت و دین اساساً تغییراتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی محدودیت‌هایی که از پیش وجود داشت از میان برداشته شد که در این باره می‌توان به مباحثی اشاره داشت که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دروس حوزوی ها به دلیل مبتلابه نبودن آن،حذف شده بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی از آنجایی که یک نظام اسلامی برسرکار آمده بود این مباحث قابل بحث و بررسی در حوزه ها بود.

مدیر حوزه علمیه نمازی خوی ادامه داد: با آغاز بکار حکومت اسلامی، در کشور مسائل جدیدی نیز به مباحث حوزویان افزوده شد که در این بین علما و بزرگان با پرداختن به این مباحثتلاش کردند تا مسائل مبتلابه مردم بی پاسخ نماند.

حجت الاسلام موسوی در خصوص ویژگی‌های حوزه‌های انقلابی تحول‌گرا نیز به دو مورد اشاره کرد و افزود: تلاش وافر برای عالم شدن در تمامی مسائل دینی و موضوعات علوم انسانی و ارائه هر چه بهتر این علوم به دیگران از ویژگی‌های یک فرد حوزوی و همچنین یک حوزه علمیه انقلابی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha