جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه توکیو، شکلات حلال برای مسلمانان می فروشد

حوزه/ دانشگاه توکیو اقدام به فروش اینترنتی «شکلات حلال» کرده است. این دانشگاه هدف از فروش این شکلات ها را آگاهی رسانی در خصوص غذاهای اسلامی و آشناسازی مردم با استانداردهای غذایی مسلمانان اعلام کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشگاه توکیو به منظور مشارکت دادن مسلمانان در یک سنت خانوادگی در این کشور، اقدام به فروش اینترنتی «شکلات حلال» کرده است. این دانشگاه هدف از فروش این شکلات ها را آگاهی رسانی در خصوص غذاهای اسلامی و آشناسازی مردم با استانداردهای غذایی مسلمانان اعلام کرده است.

شکلات «حنان» که از واژه عربی با معنای «رحم و شفقت» گرفته شده است توسط یک تولیدکننده شکلات در توکیو با استفاده از ترکیبات سویا و بدون استفاده از مواد حیوانی تهیه شده است. این محصولات که شامل شکلات سفید، شیری و تلخ هستند دارای گواهینامه حلال نیز می باشند.

* جامعه اسلامی در ژاپن اقلیت دینی محسوب می شوند

امی گوتو استاد دستیار متخصص مطالعات اسلامی در دانشگاه توکیو نیز در این باره گفت: جامعه اسلامی در ژاپن اقلیت دینی محسوب می شوند و اغلب با پیش داوری هایی روبرو می شود.

وی ابراز امیدواری کرد این شکلات های حلال پل ارتباطی میان اجتماعات مختلف ایجاد کرده و شکاف به وجود آمده میان آن ها را بر طرف سازد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: ما امیدواریم مردم واژه «حلال» را از طریق شکلات بهتر شناخته و درک کنند و به جای نفرت به عشق ورزیدن به همدیگر بیاندیشند.

گفتنی است در ژاپن در یک رسم قدیمی مشابه ولنتاین در کشورهای اروپایی، در روز 14 فوریه زنان به مردان شکلات می دهند. و مردانی که از همسرانشان شکلات دریافت کرده اند وظیفه دارند در روز 14 مارس این محبت را جبران کرده و برای آن ها هدیه بگیرند. این روز در ژاپن «روز سفید» گفته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha