جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام  علی سرلک

حوزه/ کارشناس مذهبی حوزه، هنر واقعی را دروازه خروج از کثرت به وحدت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام  علی سرلک امروز در آئین اختتامیه سوگواره ملی «سفر تا صفر» در قم، گفت: انسان گریزی ندارد جز اینکه به سمت خدا فرار کند.

وی افزود: انسان فوق العاده است اما متاسفانه خود را نشناخته است؛ همه تعلقات دنیا برای این است که انسان را از میل به سفر منصرف و دلگیر و پاگیر خودش کند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: تمام حرف انبیا و امامان این بوده است که این رفتن را بخواه «موتوا قبل عن تموتوا»؛ ولی انسان گاهی فراموش می کند که همه مسافر هستیم و باید به سمت خدا برویم.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه هنر واقعی دروازه خروج از کثرت به وحدت است، اضافه کرد: در برخی جشنواره های هنری به جلوه فروشی می‌آیند؛ بعضی منیت ها باعث شده که بخواهد خود را جلوه کند اما هنر واقعی شوق به خداوند است که در چشمان شهید حججی موج می زد و اورا به سمت خدا پرواز داد.

این کارشناس مذهبی گفت: رنج‌ها عامل سفرها و راهی سفر شدن‌هاست و اگر در زندگی دشواری حس شد، این فرصتی است تا از پیله‌ی گرفتار شدن ما پروانه بسازند؛ رنج‌ها آمده‌اند تا به ما انشراح و گشایش بدهند لذا بهترین خاطرات از دل رنج ها میگذرد.

وی تصریح کرد: رنج ها آمده اند تا حباب ها و سراب های دلبستگی را از سر ما بردارند، از این رو است که به ما گفته‌اند در زمان رنج و سختی باید زبان شکر بگشاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha