پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش «اسلام در اوراسیا» در شهر روسی برپا شد

حوزه/ همایش «اسلام در اوراسیا: نشستی درباره وضعیت جامعه اسلامی در بخش آسیایی روسیه» در شهر تیومن این کشور برگزار شده و شرایط جامعه اسلامی کنونی در منطقه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از doc-research، همایش «اسلام در اوراسیا: نشستی درباره وضعیت جامعه اسلامی در بخش آسیایی روسیه» در شهر تیومن این کشور برگزار شد.

این همایش با همکاری دانشگاه ایالتی تیومن، به میزبانی دفتر موسسه تحقیقاتی داک در مسکو برگزار شده و هدف آن ارزیابی وضعیت اجتماعات مسلمان در بخش آسیایی روسیه اعلام گردید.

کارشناسان و متخصصان مسلمان از سرتاسر روسیه، تحلیل هایشان را در خصوص وضعیت اجتماعات محلی مسلمانان، نیازها و نگرانی هایشان را ارائه دادند. پروفسور آلکسی مالاشنکو مدیر تحقیقات موسسه داک در این همایش با اشاره به مشکلات پیش رو در جامعه مسلمانان گفت: تجزیه و تحلیل ها درباره مشکلات اسلامی اغلب پیچیده هستند و اغلب آمارهای به دست آمده با واقعیت فاصله زیادی دارند.

ویگنی ساتانوسکی متخصص خاورمیانه نیز به مبحث گفتمان میان ادیانی اشاره کرده و گفت: گفتمان میان ادیانی در سطح رسمی موفقیت آمیز عمل کرده است اما متاسفانه در زندگی روزمره مردم اغلب با تعارض مذهبی فرقه ای جایگزین می شود.

متخصصین شرکت کننده در این نشست همگی به این رای موافق رسیدند که یکی از منابع اصلی افراط گرایی در روسیه، فقدان آشنایی و نداشتن اطلاعات دینی درست از سنت های اصیل اسلامی در روسیه می باشد. از این رو به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره اصول دینی و ارتقاء آموزش های مذهبی، ضرورت فوری برای دولت و جامعه مدنی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha