پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: واژگانی مانند صبوری و شکیبایی با واژه استقامت آمیخته‌شده‌اند؛ برخی در تاریخ اسلام توانستند با ضربه شمشیر خود، رضایت پیامبر اکرم(ص) را جلب کنند اما در نهایت به دلیل نداشتن استقامت در دین مقابل اهل‌بیت(ع) شمشیر کشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد در برنامه زمزمه معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه استقامت به معنی پایداری و ثبات‌قدم بودن است و لازمه آن نیز صبر است، اظهار کرد: افرادی به دلیل نداشتن استقامت در دین نتوانستند به جایگاهی که شایسته مسلمانان است دست یابند چراکه عاقبت‌به‌خیر شدن با استقامت در دین به دست می‌آید.

وی بابیان اینکه واژگان ارتداد و استقامت مخالف یکدیگر هستند، عنوان کرد: واژگانی مانند صبوری، بردباری و شکیبایی با واژه استقامت آمیخته‌شده‌اند؛ برخی در تاریخ اسلام توانستند با ضربه شمشیر خود رضایت پیامبر اکرم(ص) را جلب کنند، اما درنهایت به دلیل نداشتن استقامت در دین مقابل اهل‌بیت(ع) شمشیر کشیدند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه ضمن قرائت آیه‌ای از قرآن کریم، مطرح کرد: افرادی که به بهشت می‌رسند فقط باایمان آوردن و مؤمن شدن به این جایگاه دست پیدا نکرده‌اند چراکه بر اساس آیات قرآن کریم بهشت با استقامت در دین خداوند متعال به دست می‌آید.

وی بابیان اینکه برخی از یاران پیامبر اسلام(ص) پس از شهادت ایشان مقابل بالاترین نعمت خداوند که ولایت است شمشیر کشیدند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که بی‌توجهی مردم به سوره هود ایشان را پیر کرد و این جمله به دلیل امر خداوند بر اهمیت استقامت مسلمانان در این سوره است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد با اشاره به اینکه حفظ دین از ایمان آوردن به آن مهم‌تر است، تصریح کرد: شیطان تلاش‌های بسیاری را برای ضربه زدن به دین مسلمانان انجام می‌دهد و اگر مسلمانان نتوانند در دین خود استقامت داشته باشند دین خود را ازدست‌داده و پس از مرگ وارد بهشت نمی‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه دین نیازمند رشد و ارتقاست، یادآور شد: دعا، بیان ذکر خداوند و عمل به آموزه‌های دینی ازجمله اقداماتی است که موجب ثابت‌قدم شدن مسلمانان در دین اسلام می‌شود؛ امام صادق(ع) نیز در وصف آخرالزمان فرموده‌اند که در دوران آخرالزمان مؤمنان در حفظ دین خود ضعیف عمل می‌کنند و تنها افرادی خاص می‌توانند در دین خود استقامت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha