جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

مرحله نهایی بیست‌و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی با رقابت ۱۱۶ نفر از طلاب، در اصفهان به پایان رسید .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،، مرحله نهایی بیست‌و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی و حدیث المصطفی در بخش شفاهی از روز  دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه در اصفهان آغاز شده بود، شب  گذشته بکار خود پایان داد.

 در این مسابقات،۱۱۶ طلبه از ایران و ۷۵ ملیت جهان در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت تحلیل، حفظ ۱۵ جزء، حفظ جزء ۱۵، ۱۰، ۴ و ۳ به رقایت پرداختند.

 این دوره از مسابقات با حضور بالغ بر ۱۱ هزار نفر از طلاب المصطفی در داخل کشور و ۷۵ ملیت دیگر در جهان اسلام آغاز شد که از این تعداد ۸۸۰۰  نفر در بخش معارفی و ۳ هزار نفر در بخش مهارتی شرکت کردند و نهایتا ۱۱۶ نفر به مرحله‌نهایی راه‌یافتند که ۸۶ نفر آن‌ها طلبه برادر و ۳۰ نفر طلبه خواهرهستند.

گفتنی است، مرحله مقدماتی بیست‌و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی و حدیث المصطفی از مهرماه امسال در دو بخش معارفی و مهارتی آغاز شد.

 در اختتامیه بیست‌وسومین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی که روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، به پاس خدمات قرآنی آیت‌الله العظمی مظاهری، از این مرجع تقلید تجلیل و علاوه بر سخنرانی آیت‌الله مظاهری، آیت‌الله اعرافی، رئیس جامعه‌المصطفی نیز در این مراسم سخنرانی خواهند کرد. 

یادآور می شود، اختتامیه بیست‌وسومین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه از ساعت ۹ صبح در سالن اهل‌البیت(ع) اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha