جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ چشم به عنوان یکی از اعضای بدن کم ترین شکر را انجام می دهد، چراکه بیشترین خطا را در میان تمام اعضای بدن دارد و نگاه حرام تنها یکی از گناهانی است که به وسیله آن انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در جمع طلاب اصفهان اظهار کرد: تمام رفتار و کردار آدمی و حتی نگاه کردن او باید سودمند و در جهت عبرت گرفتن از تمام اقوام و تاریخ و در مسیر نزدیک شدن به خداوند باشد.

وی بیان کرد: سکوت هر شخص باید متفکرانه، سخن گفتن او علمی و نگاهش عبرت باشد، لذا نگاهی که همراه با آموزش برای شخص نباشد نگاهی بیهوده است.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیات و روایات اظهار کرد: نگاه به امام، نگاه به عالم دینی، نگاه همراه با مهربانی و شعف به والدین ، نگاه به برادر دینی، نگاه به آموزنده به قرآن و نگاه برای درک عظمت خداوند به صفحه دریا عبادت است.

وی تصریح کرد: همه ما بایستی نگاهمان را در مسیر واجب و یا مستحب و تنها در مسیر رسیدن به خداوند و عبرت آموزی از سرنوشت کسانی که در این راه ظلم کردند و یا بنده صالح خداوند بودند قرار دهیم.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر کنترل نگاه در زندگی، افزود: حضرت یحیی می فرمایند: مرگ برای من بهتر از نگاه به غیر واجب است .

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: قرآن در این باره می فرماید، هر آنچه در سینه هایتان مخفی می کنید را خدا می داند چرا که نگاه های خیانت آمیز همیشه همراه با نیت های نا پاک است.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: یکی از راه های درمان برای نگاه های غیر واجب، گفتن ذکر است که با این کار اراده خود را تقویت کرده و در راه نزدیک شدن به خداوند استوار قدم خواهیم شد.

وی با تاکید بر آیات و روایات تصریح کرد: نگاه حرام تیر سمی از جانب شیطان است و اگر کسی نگاه حرام را برای ترس از خداوند ترک کرد، خداوند ایمانی به او می دهد که شیرینی اش را در دل احساس می کند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha