سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جلالی-امام جمعه فریدونکنار

نائب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن باید بداند که پیوند میان روحانیت و مردم یک پیوند عمیق و معنوی است، گفت: این پیوند عمیق از صدها سال گذشته وجود داشته و تا به امروز نیز ادامه یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان با اشاره به این که رسالت امروز حوزه نسبت به گذشته سنگین تر و حساس تر شده است، گفت: امروز حوزه های علمیه باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که مردم همانند گذشته برای رفع نیازهای خود به سمت این مراکز دینی مراجعه کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که عده ای تلاش می کنند تا مراجعه مردم به مراکز حوزوی کاهش پیدا کند، افزود: خط نفاق علیه حوزه و روحانیت به دنبال کاهش رونق و نفوذ حوزه علمیه در جامعه است.

حجت الاسلام جلالی همچنین با بیان این که علوم غربی نمی تواند پاسخ گوی نیازهای معنوی مردم باشد، گفت: حوزه و روحانیت در هر شرایطی باید پاسخگوی نیازهای آحاد جامعه باشد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید هوشیار باشیم که جریان نفاق به دنبال کمرنگ کردن حضور روحانیت در اجتماعات است، تصریح کرد: متأسفانه امروز مشاهده می شود در بسیاری از مجالس نیز حضور روحانیت در حال کمرنگ شدن است و این همان تلاش جریان توطئه انگیز نفاق در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که حوزه و روحانیت باید هوشیار باشند تا این جریان خطرناک در جامعه اسلامی فراگیر نشود، خاطرنشان کرد: بقا و ماندگاری روحانیت با مردم و همراهی با آنها عجین شده و نباید به هر دلیلی میان این دو قشر مهم جامعه فاصله و جدایی بیفتد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ایجاد فاصله و جدایی میان حوزه و روحانیت نقشه و توطئه دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی است، تصریح کرد: جریان نفاق تلاش می کند تا حوزه و روحانیت را ناکارآمد از پاسخگویی به نیازهای مردم معرفی کند تا از این طریق بسترهای لازم را برای جدایی مردم از روحانیت فراهم کند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن باید بداند که پیوند میان روحانیت و مردم یک پیوند عمیق و معنوی است، خاطرنشان کرد: این پیوند عمیق از صدها سال گذشته وجود داشته و تا به امروز نیز ادامه یافته است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که حوزویان نیز باید در دنیای امروز که علم و تکنولوژی به روز و لحظه ای تغییر پیدا می کنند خود را به علوم روز مجهز کنند، خاطرنشان کرد: تقویت بنیه علمی طلاب و روحانیان یکی از بهترین راهکارهای خنثی سازی توطئه دشمنان علیه حوزه و روحانیت است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید این تفکر در جامعه تبلیغ و ترویج شود که حوزه قادر به پاسخگویی نیازهای روز جامعه نیست، تصریح کرد: حوزویان برای خنثی سازی این توطئه دشمن باید هر روز کارآمدی خود را در جامعه بیشتر تقویت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه به عنوان یک مرجع فکری در جامعه اسلامی باید در مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی راهکارهای مناسب و کاربردی را به جامعه ارائه دهد، بیان داشت: حوزویان می توانند با مراجعه به کتب مختلف دینی و استخراج احکام اسلام راهکارهای مناسب را برون رفت جامعه از بحران های اجتماعی و فرهنگی ارائه کند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید بگذاریم نگاه مردم به طلاب و روحانیان تغییر کند، ادامه داد: جایگاه روحانیت بسیار بالاتر از کارهای معمولی است که امروز در جامعه از سوی روحانیت رایج شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان برای پاسخ به نیازهای روز جامعه باید به روز و کارآمد باشند، خاطرنشان کرد: تحقق این مسأله نیازمند تفقه عمیق و دقیق در معارف اسلامی است.

وی با اشاره به این که امروز طلاب مستعدی در حوزه های علمیه در حال تحصیل هستند که می توانند مبلغان موفق دین در جامعه باشند، تصریح کرد: باید با کشف چنین استعدادهایی ضمن حمایت از آنها زمینه شکوفایی استعدادهای آنها در جامعه را فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha