جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه شورای  رسیدگی به امور مساجد در همدان

رئیس ستاد اقامه نماز همدان گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد در همدان یک سال است که فعالیت خود را شروع کرده و امسال در نظر دارد با همکاری علمای شهر به صورت جدی کار خود را در راستای پیشرفت مساجد آغاز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم رئیس ستاد اقامه نماز همدان، ظهر امروز در جلسه شورای رسیدگی به امور مساجد، گفت: مرکز رسیگی به امور مساجد در تهران از زمان امام خمینی(ره) با سابقه ای بالغ بر 34 سال در حال فعالیت است و توانسته فعالیت های ارزنده ای را در راه پیشرفت مساجد استان تهران انجام دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز همدان تصریح کرد: مرکز رسیگی به امور مساجد در تهران تجاربی خوبی را در اداره مسجد کسب کرده و ما می توانیم از این تجارب برای اعتلا و پیشرفت مساجد همدان استفاده کنیم.

حجت الاسلام حسنی حلم گفت: نهاد ها و دستگاه های مسؤول در امور مسجد باید با وحدت رویه و انسجام فعالیت کنند، چرا که اگر هر نهاد و سازمانی ساز و کار و خود را اعمال کند امور مساجد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی در ادامه افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد در همدان یک سال است که فعالیت خود را شروع کرده و امسال در نظر دارد با همکاری علمای شهر به صورت جدی کار خود را در راستای پیشرفت مساجد آغاز کند.

رئیس ستاد اقامه نماز همدان ظهار کرد: مرکز رسیدگی به امر مساجد با مسئولیت جنای آقای محقق در همدان آغاز به کار کرده و تاکنون هیچ نهادی از نظر مالی این مرکز را حمایت نکرده است. اگر همه دستگاه های ذی ربط این مجموعه را باور کنند و حمایت خود را اعلام کنند به حول و قوه الهی این مجموعه می تواند فعالیت خود را شروع کند.

تقویت مساجد نیاز جامعه است

در ادامه، حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی، معاون تهذیب حوزه علمیه همدان عنوان کرد: تقویت مرکز رسیدگی به امور مساجد نیاز امروز است، اما باید برای بهتر شدن فعالیت ها جایگاه این مجموعه در بین همه نهاد و سازمان ها تبیین شود.

وی افزود: همان طور که تبیین جایگاه مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان از اهمیت بالایی برخوردار است، تبیین جایگاه ارکان مسجد نیز در بین مردم و اهالی آن مسجد حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: باید راه چاره ای برای انسجام ارکان مساجد از جمله امام جماعت، هیئت امنا، نیروهای بسیجی و کانون های فرهنگی پیدا کرد تا مساجد به نحو احسن اداره شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha