پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه شورای رسیدگی به امور مساجد در همدان

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: توصیه من به مرکز رسیدگی به امور مساجد این است که در انتخاب روحانیان کار را بر عهده ستاد اقامه نماز، حوزه علمیه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان بگذارد و افراد غیر روحانی در انتخاب و جابجایی های ائمه جماعت وارد نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در جلسه شورای رسیدگی به امور مساجد استان گفت: اگر مرکز رسیدگی به امور مساجد بخواهد با موفقیت کار خود را ادامه دهد، باید از تجریبات سازمان های این چنینی که در دیگر شهر ها در حال فعالیت هستند استفاده کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مساجد سنگره انقلاب و اسلام به شمار می روند، از این رو باید متدینان و افراد انقلابی در راستای پیشرفت این نهاد مهم در جامعه بیشترین فعالیت را انجام دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: بنده قبل از اینکه مدیریت حوزه علمیه همدان را عهده دار شوم به چند حوزه علمیه موفق رفتم و از نزدیک شاهد تجارب موفق آن حوزه ها بودم و بعد مسئولیت حوزه علمیه همدان را برعهده گرفتم، مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز باید از مراکز موفق الگو برداری کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ایمان و اخلاص در کارها، اظهار کرد: از دیگر مسائل مهم در موفقیت، ایمان به کاری است که انجام می دهیم و برای رسیدن به هدف الهی که پیشرفت مسجد است باید با ایمان در این راه قدم بگذاریم.

مدیر حوزه علمیه همدان ابراز داشت: از مشکلاتی که باید مورد بررسی واقع شود این است که بعضی از مساجد بدون امام جماعت هستند و یا اینکه افراد غیر روحانی و غیر طلبه، امام جماعت می شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: هیئت امنا در مساجد خدمتگزار مسجد و نمازگزاران هستند و باید از این افراد تقدیر شود و همچنین امام جماعت باید یکی افراد اثرگذار در مسجد باشد.

وی در پایان گفت: توصیه من به مرکز رسیدگی به امور مساجد این است که در انتخاب روحانیان کار را بر عهده ستاد اقامه نماز، حوزه علمیه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان بگذارد و افراد غیر روحانی در انتخاب و جایجایی های ائمه جماعت وارد نشوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha