جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آموزش نماز به انگلیسی

حوزه/ مدرسه علمیه تبلیغی بین الملل ویژه گردشگران خارجی ناصریه اصفهان باردیگر موفق به تولید و نشر نرم‌افزار آموزش نماز به زبان انگلیسی با محیطی جذاب ویژه کودکان و نوجوانان شد.

حجت الاسلام زمانی در  گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، پیرامون آخرین تولیدات نرم افزاری مدرسه علمیه تبلیغی بین الملل ویژه گردشگران خارجی ناصریه اصفهان، اظهار کرد: مرکز تبلیغ بین‌الملل ناصریه در کنار تبلیغ چهره به چهره، تبلیغات نمایشگاهی و تولیدات چندرسانه ای، چاپ و ترجمه متون تبلیغی، ارتباط مجازی فعال با گردشگران خارجی و...، نگاه خاصی نسبت به تولید و ارتقاء محصولات نرم افزاری تبلیغی نیز دارد و در همین راستا تولیداتی داشته است.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌ها و توانایی‌های تبلیغی متنوع در مدرسه نلصریه، سعی‌ و تلاشمان بر این بوده تا گامی در جهت ترویج فرهنگ اسلامی در حوزه نرم‌افزاری و نشر فرهنگ اسلامی برداشته باشیم، به طوری که برای اولین بار نرم‌افزار آموزش نماز شیعی به صورت تصویری و با صوت گویا برای تلفن همراه را تولید کردیم.

                                       

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: نرم‌افزار آموزش نماز به زبان انگلیسی از جمله جدیدترین تولیدات مدرسه است که توسط شرکت صباپ تهیه و برای استفاده علاقه‌مندان منتشر می‌شود

وی، درباره ایده شکل‌گیری تولید این نرم‌افزار خاطرنشان کرد: کمبود محصولات و تولیدات فرهنگی رسانه‌ای، به ویژه در حوزه بین‌الملل به‌ حدی زیاد و چشمگیر است که در هر عرصه‌ای وارد شویم مشاهده می‌شود که حجم زیادی از کارها را می‌توان انجام داد.

مبلغ زباندان حوزه علمیه اصفهان درباره ایده تولید نرم‌افزار آموزش نماز به زبان های مختلف، گفت: انگیزه اصلی نبودن اثری شیعی و مناسب برای آموزش نماز و مخصوصا ویژهتلفن همراه و مهم بودن مسئله نماز برای گردشگران خارجی بود.

وی ادامه داد: گردشگران معمولاً نماز را عملی معنوی لحاظ می‌کنند، حتی اگر به اسلام اعتقاد نداشته باشند، از این رو این نرم‌افزار کمک زیادی به آشنایی و یادگیری نماز به آنها کمک می‌کند.

حجت الاسلام زمانی ابراز کرد: احساس نیاز در عرصه مجازی و رسانه‌ای نسبت به تولیدات اسلامی باعث شد که مدرسه ناصریه با توجه به رسالت خود در گردشگری اسلامی، اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشد.

وی اضافه کرد: نماز از ارکان اساسی دین اسلام بوده و از جمله شباهت‌های بین ادیان توحیدی اقامه نماز است. اگر چه با هم تفاوت دارند، ولی عبادت روزانه خداوند به شکل‌های مختلف در ادیان توحیدی وجود دارد و نماز را می‌توانیم یکی از نقاط اتصالات بین دین‌داران لحاظ کرد و با استفاده از همین نماز بسیاری دیگر از آموزه‌های اسلام را در اختیار آن‌ها قرارداد. از این رو مسئله نماز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

                                  

این مبلّغ زباندان در تشریح اینکه چه تیمی برای تولید این نرم افزار همکاری کردند، اظهار کرد: افراد مختلفی در تولید این اثر ارزشمند سهیم بوده‌اند. طلاب زبان‌دان مدرسه علمیه ناصریه، جمعی از دانشجویان برنامه‌نویس در گروه نرم‌افزاری صباپ و گروه فرهنگی هنری ترنج گردهم جمع شده و سعی بر آن بود تا با اقدامی جهادی گامی جهت ترویج نماز برداشته شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه باید گفت در بین نرم‌افزارهای آموزش نماز شیعی، مشابه آن را پیدا نکرده‌ایم و لازم به ذکر است که این کار به دلیل استفاده از فونتیک و آواهای نماز به صورت انگلیسی و آن‌هم در کنار صوت و ترجمه، این برنامه را منحصربه‌فرد کرده است و در مورد نرم‌افزاری که هر کدام از این موارد را توأمان با هم در خود جای‌داده باشد، می‌توان گفت که این اثر مشابه دیگری ندارد و البته که جزء معدود تولیداتی است که به این کیفیت نماز را با معیارهای کاملاً شیعی آموزش داده است.

حجت الاسلام زمانی بیان کرد: مخاطبین این اثر به لحاظ طراحی، کودکان و نوجوانان انگلیسی‌زبان هستند، ولی برای همه سنین و همه اقشار نیز قابل‌استفاده است، چه از لحاظ آموزش و چه از لحاظ آشنایی با این عبادت مهم مسلمانان و با کمی تغییر در محتویات برنامه قابلیت اختصاصی سازی و استفاده برای همه گروه‌های سنی را دارد.

وی  ادامه داد: این نرم افزار چون  تولیدات نرم افزاری قبلی که توسط این مدرسه تبلیغی منتشر شده بود،  برای مخاطب جهانی از طریقGooglePlay  قابل دانلود و استفاده است و طبق منطقه جغرافیایی، زبان مورد نظر کاربر را برای او نمایش می‌دهد و قابل دریافت می باشد، همچنین توریست‌هایی که از مسجد امام بازدید و یا در گفتگوهای مدرسه ناصریه حضور دارند، در صورت تمایل می‌توانند این نرم‌افزار را از طریق سیستم اشتراک محتوا دریافت نمایند.

                                  

حجت الاسلام اخوان، مدیر مدرسه علمیه ناصریه اصفهان نیز گفت: با توجه به درخواست‌هايي كه مطرح شده و نيازسنجي و بررسي‌هایی صورت گرفته، برنامه‌هاي نرم افزاری ديگري در دستور كار است و به زودي شاهد توليدات بيشتري به زبان‌هاي انگليسي، فرانسوي و اسپانيولي و در آينده ساير زبان‌هاي مورد نياز خواهيم بود.

وی افزود: به صرف توليد بسنده نكرده ايم و ارتقا و افزايش امكانات برنامه‌ها را نيز در برنامه خود قرار داده ايم، همچنين برنامه داريم كه به شيوه هاي نوين در غرفه مخصوص آموزش تئوري و عملي نماز در مسجد امام ارائه نماييم.

مدیر مدرسه علمیه ناصریه اصفهان خاطرنشان کرد: غرفه اختصاصي آموزش نماز در حال حاضر بيش از يك سال است كه به توريست ها كمك مي كند که آموزش‌هايي براي اولين تجربه مسلماني شان در اين مسجد با شكوه داشته باشند و تا كنون بيش از یک هزار نفر به صورت مستقيم از آموزش تئوري و حتي در برخي موارد عملي نماز بهره مند شده اند.

                                   

گفت وگو: سید امیر حسین ابطحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ارسال نظر IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    4 3
    لینک نرم افزارش کو؟؟
  • نظر شما ثبت گردید IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    0 0
    لینک نرم افزار رو بزارید
  • Aria US ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    پسرم اصلا بلد نیست که فارسی و یا عربی بخواند و علاقه مند هست که نماز بخواند. ولی لغات باید به انگلیسی نوشته شده باشد.
  • محمدرضا IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    عالی