شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شاهچراغی دیدار با تولیت حرم مطهر امام حسین (ع)

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سمنان قابلیت‌های زیادی در ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد، گفت: دین چیزی غیر از محبت و عاشقی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در دیدار تولیت حرم مطهر امام حسین (ع)، به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار داشت: عکاسان و هنرمندان در برگزاری سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» در داخل کشور و در سطح بین‌المللی زحمات زیادی کشیده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن عرض خیرمقدم به تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) تصریح کرد: دست‌اندرکاران سوگواره «مهر محرم» در برگزاری این حرکت دینی و هنری تلاش زیادی می‌کشند که جای تقدیر دارد.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) افزود: حضرت زهرا (س)، اسلام  را در سه کلمه خلاصه کرده‌اند که محور آن عشق و محبت است.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه دین غیر از محبت و عاشقی چیز دیگری نیست، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به سه چیز عشق می‌ورزیدند که شامل عشق به ولایت، امامت و رهبری که حضرت رسول اکرم (ص) باشند، عشق به مکتب که قرآن و کلام خدا است و عشق به مردم و انفاق و خدمت در راه مردم است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بر مردم‌داری همواره تأکیددارند و توجه به امور مردم را مورد تأکید قرار می‌دهند.

تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) نیز در این نشست در سخنان کوتاهی از استقبال و برگزاری سوگواره «مهر محرم» تجلیل کرد و اظهار داشت: استان سمنان در ارادت به امامت، ولایت و رهبری جزء مناطق ممتاز جهان اسلام است.

سید جعفر الموسوی که با هدف شرکت در آیین اختتامیه سومین سوگواره بین‌المللی مهر محرم که چهارشنبه‌شب برگزار می‌شود به سمنان سفرکرده است تصریح کرد: این استان دارای قابلیت‌های معنوی زیاد و مروج فرهنگ حسینی و عاشورایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha