جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری طرح سوگواره «یاس نبوی» در ۲۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در نشست مدیران فرهنگی بقاع متبرکه استان از برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در 250 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

وی با بیان این که این طرح سراسری در همه شهرهای کشور برگزار می شود، افزود: اجرای برنامه های فرهنگی، تبلیغی و دینی در این طرح مورد توجه ویژه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از همکاری بیش از 90 مبلغ دینی در اجرای این طرح در استان خبر داد و بیان داشت: از این تعداد ده مبلغ بومی، 43 مبلغ اعزامی از قم و 39 روحانی مستقر در بقاع متبرکه هستند.

حجت الاسلام حیدری همچنین به برخی 26 خیمه معرفت در طرح سوگواره یاس نبوی مازندران اشاره کرد و گفت: علاوه بر این بیش از سی ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه و امامزادگان استان برپا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از برگزاری همایش مبلغان سوگواره یاس نبوی ویژه ایام فاطمیه و شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری خبر داد و افزود: علاوه بر این همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان در این ایام در 64 امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی کامل یاد کرد و گفت: امروز برهمه زنان جامعه اسلامی فرض است که سیره عملی این بانوی ارزشمند اسلام را در همه شئون زندگی خود عمل کنند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص) دریای معارف توحیدی، الگو و اسوه همه اولیاء الهی است، افزود: زندگی کوتاه این گوهر اسلام سرشار از معرفت الهی بود که الگوبرداری از آن به یقین تعالی و سعادت را برای همه به ارمغان خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به مسأله عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با تأکید براین که این مسأله مهم همواره مورد توجه و تأکید دخت نبی مکرم اسلام بود، گفت: سیره حضرت فاطمه (س) در مقوله حجاب یک الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: شناخت شخصیت و سیره علمی حضرت زهرا (س) به قدری دارای عظمت است، که اگر کسی قطره‌ای از آن را در زندگی خود به کار بندد خیر دنیا و آخرت خود را تضمین و به تحقیق به درجات عالی دنیوی و اخروی خواهد رسید.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) با علم و منطق از حق ولایت و امامت دفاع کرد، گفت: این بانوی نمونه اسلام با همه توان خود در برابر منحرفان خط ولایت ایستادگی کرد و اجازه نداد که حق امامت و ولایت علی(ع) ضایع شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در دوران عمر کوتاه اما پربرکت خود، مشکلات و ناملایمات بسیاری را تحمل کردند؛ اما هیچ‌گاه از راه دین خارج نشدند و همواره در همه حال همراه و همگام پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه گام بلندی در راستای دستیابی به جامعه اسلامی خواهد بود، بیان داشت: امروز همه باید در جهت تقویت و نهادینه شدن این فرهنگ اصیل اسلامی درجامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha