جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ بعد از انقلاب شاهد اتفاقات خوبی در امر قلم و نوشتن در کشور هستیم و امیدواریم بیش از این شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی امشب در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم که با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در مصلای قدس در قم برگزار شد گفت: خدای متعال در قرآن فرموده« نون و قلم»، خدای به نون قسم یاد می کند این نشان از اهمیت موضوع است که خدا به خاطر آن قسم خورده است.

 این مرجع تقلید افزودند: خدا به جان پیامبر(ص) قسم می خورد و بعد به آن چیزی که با آن می نویسیم یعنی قلم قسم می خورد این نشان می دهد قلم اهمیت دارد؛ بنابر این اگر قلم نبود تمدنها هم نبودند.

معظم له بیان داشتند: اما با قلم چه چیزی را می نویسیم مهم است؛ الان مشکلات اقتصادی و فضای مجازی داریم، آیا قلم ها و کتابهای ما این مسائل را می نویسند و نسبت به فضای مجازی هشدار می دهند. اما اگر مسائل غیر دینی با بیان زبیا و جذاب نشر می دهند، این خلاف قسم و سوگند است.

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشتند:قلم های سالم، انسان را به توحید وخداشناسی، معنویت نزدیک می کند، و از لغزشها دور می کند.

 معظم له بابیان اینکه شهر قم قطب فرهنگی و دینی در حوزه نشر دینی و مرکز ثقل تشیع است، افزودند: آنچه بر این ثقل کمک می کند، این است که باید کتابها از لحاظ کیفی هم معتبر و از ثقل مناسبی برخوردارد باشد و مشکلات که علیه دینی است را فریاد بزند.

 ایشان با بیان اینکه قلمی که بدرد حوزه دین می خورد قلمی است که «وما یستطرون» و درد دین را دوا و مشکلات جامعه را در موضوعات مختلف از بین ببرد، افزودند: بعد از انقلاب شاهد اتفاقات خوبی در امر قلم و نوشتن در کشور هستیم و امیدواریم بیش از این شاهد اتفاقات خوبی در این  عرصه باشیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه در انتشار کتاب، کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است گفتند: گاهی اوقات برای برخی از کتاب‌هایی که محتوای مناسبی ندارند، مجوز صادر می‌شود درحالی که مسئولان باید به محتوای کتاب‌ها توجه داشته باشند و اجازه انتشار هرکتابی را صادر نکنند.

ایشان با بیان اینکه اسلام به کتاب توجه ویژه‌ای دارد اظهار کردند: پیامبر اسلام امی بودند ولی از همه امور آگاهی داشتند و همواره امت خود را به خواندن و نوشتن توصیه می‌کردند و این نشان دهنده توجه اسلام به کتاب و سواد است.

این مرجع تقلید عنوان کردند: یکی از برکات انقلاب اسلامی، کم‌ شدن بی‌سوادی در جامعه بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سواد در جامعه توجه‌ ویژه‌ای شد و خوشبختانه تاکنون نیز اقدامات بسیار موثری در این زمینه انجام شده است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha