جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور در گفت وگو با حوزه

حوزه/ حجت الاسلام المسلمین بهجت پورگفت: فرصت‌ها در حوزه‌های علمیه خواهران باید به بانوان داده شود و بانوان خودشان باید حوزه‌های علمیه خواهران را اداره کنند مگر در مواردی که ضرورت داشته باشد که مردان فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور ظهر امروز در جمع کارکنان و کارمندان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: کارمندان در حوزه‌های علمیه خواهران به معنای واقعی کلمه یک تیم و پشتیبان یکدیگر هستند و به این صورت یک اجتماع دینی و برادرانه تشکیل شده است.

وی افزود: آنجه که توفیقات را افرون کند شکرگذاری از کسانی که ما را به اینجا رسانده‌اند و اگر این کار انجام نشود و شاکر نباشیم، کوچیک خواهیم شد و توانایی انجام کار نخواهیم داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه بدترین عذاب متوجه ناسپاسان است خاطرنشان کرد: باید مراقب و شاکر داشته‌هایمان باشیم، آن چه که تاکنون صورت گرفته موجب شده که چهره‌ حوزه‌های علمیه خواهران همواره چهره‌ای پاک، روشن و کاربلد باشد.

وی ادامه داد: مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در دو دهه توانست ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران را در سراسر کشور راه‌اندازی کند و این اقدام بسیار ارزشمندی است؛ در حال حاضر شبکه‌ای توانا ایجاد شده است و باید قدردان این اقدامات انجام شده باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تصریح کرد: آیت‌الله شرعی و حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی کار را شروع کردند و به این نقطه رساندند و در حال حاضر این فرصت به من رسیده است و امیدوارم پیشرفت‌ها ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که مرجعیت دینی خواهران در حوزه مسائل زنان در کشور را تثبیت کنیم؛ حوزه‌های علمیه مرجع دینی مردم هستند و در مسائل زنان نیز حوزه‌‌های علمیه خواهران مرجع هستند؛ لازمه این کار این است که دغدغه‌ها را بشناسیم و سازوکارهای آموزشی و پژوهشی به‌گونه‌ای باشد که زنان بتوانند به خودباوری برسند و ظرفیت‌ و توانایی خود را بالفعل کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه‌های علمیه هیئت امنای دین هستند گفت: علما و حوزه‌های علمیه حافظان دین هستند و باید در مسیر پیامبر و معصومین (ع) حرکت کنند.

وی عنوان کرد: گزارش کار حوزه‌‌های علمیه خواهران باید تربیت هزار زن عالمه، فاضله، انقلابی و روشن‌بین باشد که از دین و انقلاب دفاع می‌کند و اگر ما به این صورت فکر کنیم و برنامه‌ریزی کنیم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: اولویت کار در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت زنان عالمه است و باید برنامه‌ریزی در این زمینه انجام شود تا موفق شویم؛ اگر حوزه بتواند افرادی مانند شهید مطهری، تربیت کند که دنیا را متحول کند، بسیار ارشمند خواهد بود.

وی افزود: جامعه بانوان در سراسر دنیا به بانوان دین‌شناس که نگاه جهانی دارند به شدت نیاز دارد و ما در این فضا به عنوان دوست و همکار، آن‌چه که بیشتر تاثیرگذار خواهد بود، منش و رفتار‌ها و شخصیتی است که خودمان نشان می‌دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: آنچه که در حوزه‌های علمیه خواهران اتفاق بیفتد، تجلی رفتارهای ماست و اگر خدایی ناکرده در حوزه‌های علمیه خواهران رفتارهای مناسب نداشته باشیم، نتیجه نیز مطلوب نخواهد بود.

وی با تأکید بر حرکت در راستای رضایت الهی تصریح کرد: این مجموعه باید نورانیت داشته باشد و باید از تمام توان خود استفاده کنیم تا مجموعه پیشرفت کند و به اهداف عالیه دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: شیطان قسم خورده است که انسان‌ها را گمراه و اغوا کند و ما باید بسیار مراقب باشیم تا بوسیله شیطان گمراه نشویم و تنها زمانی می‌توانیم گمراه نشویم که اخلاص داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان گفت: فرصت‌ها در حوزه‌های علمیه خواهران باید به بانوان داده شود و بانوان خودشان باید حوزه‌های علمیه خواهران را اداره کنند مگر در مواردی که ضرورت داشته باشد که مردان فعالیت کنند؛ انقلاب اسلامی ایران این مجموعه را راه‌اندازی کرد تا بانوان ظرفیت‌های خود را بشناسند و دنیا را به چالش بکشند و به همین دلیل نیز خودشان باید حوزه‌های علمیه خواهران را مدیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha