پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست حمایت از انقلاب بحرین در استرالیا

حوزه/ جمعی از روحانیون و فعالان حقوق بشر و مسلمانان کشور استرالیا روز گذشته با هدف حمایت از انقلاب مردم بحرین و گرامی‌داشت هفتمین سالروز انقلاب این کشور، نشستی برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جمعی از روحانیون و فعالان حقوق بشر و مسلمانان کشور استرالیا روز گذشته با هدف حمایت از انقلاب مردم بحرین و گرامی داشت هفتمین سالروز انقلاب این کشور، نشستی برگزار کردند و از این طریق همبستگی خود را با انقلاب بحرین برای دست یابی به آزادی وعدالت اعلام کردند.

در این نشست شیخ نامی فرحات العاملی از روحانیون لبنانی ساکن استرالیا در سخنان خود تاکید کرد انقلاب بحرین انقلابی عدالت محور است این کشور در طول تاریخ همواره کشور مجاهدان فداکار و صاحبان اندیشه بوده و مردم این کشور هیچ گاه زیر بار ظلم نرفته اند و ما از اینجا حمایت کامل خود را از قیام مردم بحرین اعلام کرده و سکوت جامعه بین الملل و کشورهای عربی در برابر جنایت های آل خلیفه را محکوم می کنیم و از مؤسسات بین المللی حقوق بشر نیز می خواهیم در برابر جنایت های بحرین فقط به موضع گیری های کلامی و بدون پشتوانه بسنده نکنند.

وی افزود: انقلاب بحرین به رهبری بزرگان آگاه و حقیقت‌جو آغاز شد، اما این انقلاب با سرکوب و ظلم و ستم مضاعف حکومت روبرو شد و از جامعه بین الملل هم اقدامی عملی در دفاع از این مردم مظلوم صورت نگرفت.

در این نشست علی البحرانی از مدافعان حقوق بشر در سخنانی پرشور و حماسی ضمن حمله به حمد عیسی حاکم بحرین، وی را سردمدار سرکوب و کشتار مردم بحرین دانست و در ادامه به جریان مبارزه تاریخی مردم برای بازپس گیری حقوق خود اشاره کرد و گفت: رژیم آل خلیفه همچنان بر اجرای قانون جنگل در کشور اصرار دارد و می خواهد مردم را از حقوق طبیعی خود مانند عدالت و آزادی محروم سازد.

وی ادامه داد: انقلاب مردم بحرین حرکتی برای تحقق آرزوی مردم بود که از میدان اللؤلؤة آغاز شد، اما آل‌خلیفه با گلوله به این حرکت مردم پاسخ دادند و پس از آن نیز به صورت پیوسته و با حمایت عربستان و امارات به جنایت های خود علیه مردم ادامه دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha