جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشاوره دینی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: بی شک ترویج استفاده از مشاوره های دینی، موجب بهبود سلامت روانی فرد و جامعه می شود.

خانم مريم معين الاسلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که ترویج فرهنگ مراجعه به مشاور به خصوص مشاوران دینی، یکی از راه های تامین سلامت روانی فرد و جامعه است، ابراز داشت: با عنایت به اهمیت مساله سلامت روح و روان افراد در اسلام، حضرات معصومین(ع) نیز توصیه و سفارش های بسیاری در این خصوص دارند؛ به این معنا که یکی از بهترین راه های تامین سلامت روانی افراد در جامعه، اهمیت و ضرورت گسترش امر مشاوره با تاکید بر آموزه های ناب دینی است.

وی با اشاره به نياز جدی انسان به راهنمايي و مشورت با ديگران در تصميم گيري ها و انتخاب راه حل هاي مناسب در امورات مختلف زندگی گفت: در شرایط کنونی، استفاده از خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی بیش از قبل مورد توجه و اهتمام خانواده هاست که این مساله خودش ارزشمند است اما باید مراقب باشیم که پیش هر مشاوری نرویم بلکه تاکید ما باید بر مشاوره های دینی و کاربردی باشد که افراد با سواد و متعهد متولی آن ها هستند.

رئیس موسسه علمی و فرهنگی زنان منتظر همچنین افزود: البته در گذشته های نه چندان دور، حتی در دوران اهل بیت(ع) نیز مشاوره نه تنها یک حرفه و شغل محسوب نمی شده، بلکه یک وظیفه دینی و اجتماعی به شمار می رفت که توصیه موکدی درباره آن همواره وجود داشته است.

وی بیان داشت: به خاطر پیچیدگی ها و مشکلات جامعه امروزی به ویژه در كلان شهرها، مراكز مشاوره‌اي زيادي ایجاد شده اند اما با توجه به زیربنای دینی جامعه ما، لازم است که مشاوره ها ديني و با بهرگيري از موازين اسلامي صورت بگیرد چرا که دین اسلام و آموزه های اهل بیت(ع) آنچه به نکات حتی جزیی اشاره کرده که عمل به آن ها ضامن سعادت و آرامش فرد و جامعه است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha