پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 441207
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
سفر تبلیغی هشت روزه شیخ محمد الحسون به جنوب آفریقا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد الحسون رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی وابسته به دفتر آیت الله سیستانی گفت: به دعوت مسجد اهل بیت (علیهم السلام) در شهر "کیپ تاون Cape Twon" و با توصیه حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران به جنوب آفریقا سفر کردم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاریحوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد الحسون رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی وابسته به دفتر آیت الله سیستانی گفت: به دعوت مسجد اهل بیت (علیهم السلام) در شهر "کیپ تاون Cape Twon" و با توصیه حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران به جنوب آفریقا سفر کردم.

وی افزود: این سفر، یک سفر تبلیغی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بود که هشت روز طول کشید.

شیخ الحسون ادامه داد: این کشور در دور ترین نقطه جنوب آفریقا قرار دارد و اقتصاد آن در میان کشور های جنوب آفریقا پیشرفته تر و تعداد زیادی از ساکنان آن دارای اصالت اروپایی هستند و بیشترین جمعیت هندی را دارا است و نظام آن جمهوری می باشد.

وی تصریح کرد: نلسون ماندلا یکی از بزرگترین زندانیان سیاسی جهان که در برابر نژادپرستی مقاومت کرد و بر آن پیروز شد، به این کشور تعلق دارد و جمعیت آن 50 میلیون نفر است که از این تعداد، یک میلیون مسلمان و 20هزار نفر شیعه هستند.

شیخ الحسون اشاره کرد: در شهر "کیپ تاون" مسجد بزرگی به نام جامع اهل بیت(علیهم السلام) قرار دارد که در ماه ربیع الاول سال 1439 هجری قمری افتتاح شد. این شهر مرکز اصلی شیعیان اهل بیت(ع) و امام جماعت و جمعه آن سید آفتاب حیدر رضوی است. در این شهر همچنین مرکز الجهاد، مدرسه اهل بیت(ع) و مدرسه غریب الغربا وجود دارد.

رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی تصریح کرد: در شهر ژوهانسبورگ جامعة المصطفی العالمیه وجود دارد که شیخ مصطفی رامرد سرپرستی آن را به عهده دارد. همچنین مسجد الزهرا(س)، مرکز اسلامی، حسینیه باب العلم، حسینیه قصر الزهرا، مسجد المصطفی(ص)، موسسه اسلامی در این شهر وجود دارد و در شهر پرتوریا، حسینیه حضرت ابا الفضل العباس(ع) و مسجد حضرت رسول اکرم(ص) قرار دارد.

شیخ الحسون ادامه داد: به یاری خداوند متعال موفق شدیم که در شهر "کیپ تاون" سخنرانی های متعددی داشته باشیم و جلسات متعددی برای پاسخ به شبهات اعتقادی علیه مذهب اهل بیت(ع) برگزار کردیم و در روز جمعه ضمن برگزاری نماز جمعه، سخنرانی اعتقادی ایراد شد و در آن به شبهات مطرح شده در عرصه اسلامی در وقت کنونی پرداختیم.

وی افزود: در شهر ژوهانسبورگ فعالیت های متعددی را انجام دادیم که از جمله آن ها؛ سخنرانی برای طلاب جامعة المصطفی العالیمه، شنیدن سؤال های اعتقادی طلاب و پاسخ گویی به آن، ایراد سخنرانی علیمه در حسینیه باب العلم و پاسخ گویی به شبهات مطرح شده از سوی برخی از حاضرین، دیدار با برخی از برادران مستبصر، پاسخ گویی به اشکالات و سؤالاتی که همچنان در ذهن داشتند.

شیخ الحسون در پایان گفت: با وجود کوتاهی مدت سفر تبلیغی، بحمدالله ثمربخش بود و متوجه شدیم روابط حوزه علمیه با مؤمنین در تمامی مناطق جهان باید مداوم باشد و سفر های تبلیغی از سوی مسئولین و در سطوح عالی استمرار داشته باشد تا به نتیجه خوب و مطلوب منتهی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha