پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری در مورد اعلام اعزام نیروهای ارتش به عربستان اظهار نگرانی کرد و گفت: با نگاه به وضعیت داخلی وخارجی کشور اعزام نیروهای کشور به خارج از کشور به هیچ وجه به نفع پاکستان نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در مورد اعلام اعزام نیروهای ارتش به عربستان، اظهار نگرانی کرده و گفته با نگاه به وضعیت داخلی وخارجی کشور، اعزام نیروهای پاکستان به خارج از کشور، به هیچ وجه به نفع ملت پاکستان نیست.

وی اقدام اعزام نیروها به عربستان را غیر منطقی دانست و گفت: در چنین موقعیتی که امنیت کشور از سوی هند و تروریست های داعش تهدید می شود این کار غیر منطقی و غیر عاقلانه است، کشور اکنون نه فقط در جنگ داخلی با تروریستها درگیر است بلکه از سوی کشور هند نیز مرزهای ما تهدید می شوند و این کشور هر روز در یکی از نقاط مرزی شیطنت خود را بروز می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری افزود: ارتش ما در صحنه های مختلفی در حال جنگ هستند در چنین وضعیتی اعزام نیروها به خارج از کشور مترادف با ضعف و تحلیل قوای نظامی کشور است.

وی در ادامه گفت: در حکومت های جمهوری این گونه تصمیم گیری ها با اعتماد گرفتن پارلمان صورت می گیرد، پارلمان یک نهاد مقتدر است و احترام آن بر سایر نهاد ها لازم است، همه نهاد ها با رعایت حدود قانونی خود فعالیت کنند و تصمیم گیری نمایند.

 وی در پایان گفت: عربستان بجای جنگیدن با یهود ونصاری دنبال تصاحب حکومت های مسلمان است، پاکستان در جنگ عربستان و یمن بجای اینکه یک طرف قرار گیرد باید میانجیگری کند، ما باید منافع ملّی را بر منافع شخصی مقدم بدانیم. ما از نخست وزیر و فرمانده کل ارتش جنرال قمر جاوید باجوه خواستاریم که ارتش پاکستان را از سیطره عربستان دور نگهدارند و از اعزام نیروهای ارتش به عربستان صرف نظر کنند.

گفتنی است ارتش پاکستان اعلام کرد این کشور نیرو هایی به عربستان اعزام می کند تا در «ماموریت آموزش و مستشاری» شرکت کنند. این اقدام پاکستان در حالی انجام می شود که این کشور سه سال پیش با اعزام نیرو برای پیوستن به ائتلاف متجاوز سعودی در یمن مخالفت کرده بود.

هنوز نقش دقیق نیرو های اعزامی پاکستان به عربستان اعلام نشده، اما در بیانیه ای که روز پنجشنبه از سوی شاخه رسانه ای ارتش پاکستان منتشر شد، آمده است این نیرو ها در خارج از عربستان مستقر نخواهند شد.

ژنرال رحیل شریف، یکی از فرماندهان بازنشسته ارتش پاکستان، در حال حاضر به اصطلاح ائتلاف نظامی ضد تروریسم را، که رژیم سعودی چندی پیش از تشکیل آن خبر داد، فرماندهی می کند؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا نیرو های اعزامی پاکستان در این ائتلاف حضور خواهند داشت یا خیر؟!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha