جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 441445
۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در اهواز

حوزه/ مراسم عزاداری شام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با حضور جمع کثیری از مردم ولایت مدار منطقه پادادشهر در مدرسه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی شام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور علما، فضلا، روحانیون، طلاب و مردم منطقه فاز یک پادادشهر، در مدرسه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حجج السلام و المسلمین حیدری، امام جمعه موقت اهواز، فرحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و موسوی، امام جمعه خرمشهر از مدعوین این مراسم فاطمی بودند.

اما میهمان و سخنران ویژه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی بود که با استقبال گسترده عشایر خوزستانی تا رسیدن به جایگاه برگزاری مراسم همراه شد.

بنا بر این گزارش، پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، روضه‌خوان مجلس، چند فرازی را در وصف حضرت فاطمه(س) قرائت و پس از آن ماجرای شهادت آن بانوی بزرگ را به صورت روضه بیان کرد.

قابل ذکر است، حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخشی از این مراسم، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) به مشکلات معیشتی مردم اشاره و تصریح کرد: مردمان استان خوزستان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند! اما در این میان مسئولان به جای همراهی، دست روی دست گذاشته و در برخی مواقع باعث زحمت هرچه بیشتر مردم می‌شوند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، پس از سخنرانی کوتاه تولیت مدرسه علمیه الغدیر، روی جایگاه آمده و به تحلیل سیاسی حوادث دوران پس از رحلت پیامبر اعظم(ص) پرداخت.

وی در جمع مردم کلان‌شهر اهواز، با بیان اینکه راه‌حل خروج کشور از وضعیت فعلی، همگرایی و اتحاد است، اظهارداشت: مردم می‌توانند با وحدت بیش از پیش، خواسته‌های به حق و قانونی خود را مطرح و آن را از مسئولان ذی‌ربط طلب کنند.

لازم به ذکر است، سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به اهواز، یک‌روزه بوده و وی پس از سخنرانی در مراسم عزاداری مدرسه علمیه الغدیر، راهی تهران شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha