جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ناصری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه گفت: حضرت بقیة الله(عج) ميراث‌دار علوم همه پيامبران اعم از علوم تشريعي و تكويني است، بنابراين علوم در جميع ابعاد به امام زمان عليه السلام منتقل شده است، بر این اساس وقتي آن حضرت ظاهر مي‌شود، بر خانه خدا تكيه مي‌دهد و نام يك‌يك پيامبران را مي‌برد و مي‌فرمايند «هركس مي‌خواهد آنان را ببيند، مرا ببيند».

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری، استاد اخلاق حوزه، صبح امروز در جمع اقشار مردم، اظهار کرد: اين كه مي‌گوييم امام زمان(علیه السلام) وارث انبياست، به چه معناست؟ آن حضرت چه چيز را از انبيا ارث برده است.

وی بیان کرد: در روايات آمده برخي از انبيا يك حرف، برخي ديگر دو حرف، بعضي دوازده حرف و برخي از آنان 25 حرف از اسم اعظم را داشته‌اند و هفتاد اسم اعظم نزد نبي اكرم صلي الله عليه و آله و سلم بوده است.

استاد اخلاق حوزه اذعان کرد: در ذيل آيه «و كل شيء احصيناه في امام مبين»، رواياتي درباره اسم اعظم و اميرالمؤمنين عليه السلام وارد شده است، آنچه بايد گفته شود اين است كه اسم اعظم همه انبيا و اوليا و مقربان، در نزد امام زمان است و او همه آنها را به ارث برده است.

وی افزود: حضرت بقیه الله(عج) ميراث‌دار علوم همه پيامبران اعم از علوم تشريعي و تكويني است، بنابراين علوم در جميع ابعاد به امام زمان عليه السلام منتقل شده است، بر این اساس وقتي آن حضرت ظاهر مي‌شود، بر خانه خدا تكيه مي‌دهد و نام يك‌يك پيامبران را مي‌برد و مي‌فرمايند «هركس مي‌خواهد آنان را ببيند، مرا ببيند».

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: همچنین از طرف ديگر، تمام معجزه‌هاي انبيا و اوليا نزد حضرت بقية الله(عج) است و لذا سيد حسني هنگامي كه با سپاه خود از ايران حركت مي‌كند و در نجف محضر حضرت مشرف مي‌شوند، از آن حضرت معجزات حضرت آدم(ع)، حضرت موسي(ع) و ساير پيامبران را طلب مي‌كند و آن حضرت هم در همان جلسه عنايت مي‌كند، البته اين مهم نيست و مقام ولايت بالاتر از همه اينهاست.

وی توضیح داد: در ادعیه و روایاتی که در مورد امام زمان علیه السلام دارد که « وَ لَدَيْهِ مَوْجُودٌ آثَارُ الْأَصْفِيَاءِ» یا «الْمُنْتَهِي إِلَيْهِ مَوَارِيثُ الْأَنْبِيَاءِ»؛ یعنی ارث تمام انبياء به حضرت بقية الله عليه السلام رسيده است، پس ايشان وارث اسم اعظم نزد تمام انبيا، وارث علومشان، وارث صفات حميده آنها و وارث معجزاتشان مي‌باشند، كتاب هر پيغمبري الآن محضر حضرت بقية الله الاعظم عليه السلام است. پيغمبرهايي هم كه كتاب نداشتند، صحف داشتند كه الآن آن صحف نزد حضرت است.

استاد اخلاق حوزه ابراز کرد: شايسته است كه انسان هميشه در همه حالات و در همه اوقات فكر و ذكرش حضرت باشد؛ چون او ولي الله، نماينده حضرت حق، روح عالم وجود و ذخيره الهي است، چه تعبير عجیبی در زيارت ايشان به كار رفته است. امام زمان(عج) وارث تمام انبيا و حجت حق بر بنده ها است و ارث تمام انبيا، به امام زمان مي‌رسد، آثار اصفياء هم نزد حضرت بقية‌ الله(عج) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha