چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پژوهشگاه رویان

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران به همراه معاونین این مرکز با حضور در پژوهشگاه رویان، از نزدیک در جریان فعالیت های علمی و خدمات درمانی این مرکز قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری مدیر مرکز خدمات، به همراه معاونین و اعضای کارگروه خیرین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان تهران صبح امروز از پژوهشگاه رویان تهران بازدید و در جمع پزشکان این پژوهشکده حضور یافتند.

در ابتدای این نشست آقای دکتر مقدس علی از پزشکان پژوهشکده رویان با اشاره به تاریخچه تاسیس و برنامه‌های علمی این مرکز، اظهار داشت: پژوهشگاه رویان هشتم خرداد ماه سال 1370 به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‏‌های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط مرحوم پورفسور دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران و همکارانش در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه رویان در سال‏های 1377 و 1387 به ترتیب مجوز مراکز تحقیقات علوم سلولی و مرکز تحقیقات پزشکی تولید مثل را از شورای گسترش دانشگاه‏های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد و آبان ماه 1388 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارتقای آن از پژوهشکده به پژوهشگاه رویان موافقت کرد.

گفتنی است؛ این پژوهشگاه فعالیت‌های علمی، آموزشی و درمانی را در قالب سه پژوهشکده و دو مرکز خدمات تخصصی (مرکز درمان ناباروری و مرکز سلول درمانی) با راهبرد از علم تا کاربرد انجام می‌دهد.

بر این اساس؛ مهمترین پژوهشکده‌های پژوهشگاه رویان عبارتند از:

1. پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی رویان: این پژوهشکده در زمینه طب پیوند با شناخت مبانی پایه زیست شناسی سلول‌های بنیادی، توسعه تحقیقات ترجمانی سلول‌های بنیادی روی حیوانات آزمایشگاهی و انجام کارآزمایی‌های بالینی فعالیت دارد. این پژوهشکده شامل گروه‌های پژوهشی سلول های بنیادی و زیست شناسی تکوینی، فناوری نانو و زیست مواد، زیست پزشکی ترمیمی و سلول درمانی، زیست شناسی سامانه های مولکولی است.

2. پژوهشکده پزشکی تولید مثل رویان: این پژوهشکده در زمینه افزایش میزان باروری، سلامت جنین و بهبود سلامت جامعه از طریق تحقیق و درمان ناباروری در حوزه‌های مختلف تولید مثل فعالیت دارد. این پژوهشکده شامل گروه‌های پژوهشی ژنتیک تولید مثل، جنین شناسی، اپیدمیولوژی و سلامت باروری، اندوکرینولوژی و ناباروری زنان، آندرولوژی، تصویربرداری تولید مثل است.

3. پژوهشکده زیست فناوری: این پژوهشکده در زمینه تولید دام و محصولات وابسته مرتبط با زیست‌فناوری آن فعالیت دارد. پژوهشکده شامل گروه‌های پژوهشی مهندسی ژنتیک، زیست شناسی سلول جنسی و گروه زیست فناوری است.

شایان ذکر است؛ در پایان این دیدار مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران ضمن تقدیر از زحمات علمی پزشکان پژوهشگاه رویان، مجاهدت های علمی آنان را بسیار ارزشمند و خداپسندانه دانست و گفت: این مرکز با توجه ظرفیت های موجود بین پژوهشگاه رویان و مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران و در راستای خدمت به مردم و طلاب و روحانیان آمادگی خود را برای همکاری فی مابین اعلام می‌دارد. 313/42

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha