جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خواهران

حجت الاسلاموالمسلمین ابطحی با بیان اینکه طبق روایات معصومین(ع)، تفریحگاه و باغ های انسان های دانشمند، کتاب است، گفت: شایسته و بایسته است که طلاب به تبعیت از سیره بزرگان دینی نسبت به امر مطالعه و کتابخوانی حریص باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی، پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره «کتاب یار» حوزه علمیه خواهران و تجلیل از نفرات برگزیده، اظهار کرد: ارزش و جایگاه کتاب برای هیچ دانشمند و عالِمی مجهول نیست.

وی با بیان اینکه کتاب در تمامی جوامع ارزش تلقی می شود، گفت: برای هر ملتی که خواهان سعادت و پیشرفت هستند، کتاب ارزشمند است، البته خواندن نه هر کتابی سودمند نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ما کتاب هایی را داریم که خواندن آنها واجب است همچون احکام اسلامی و خواندن کتاب های ضاله نیز حرام است، همه مراجع خواندن کتابی که موجب انحراف انسان بشود را حرام اعلام کرده اند.

وی با تاکید براینکه انتخاب کتاب بسیار حائز اهمیت است، چه بسا انتخاب ناصحیح در کتاب موجب انحراف فرد شود، گفت: هدف از ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه پیشرفت و ارتقای ذهنی است بنابراین باید در این زمینه دقت کافی را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی کتاب های ائمه اطهار(ع) همچون صحیفه سجادیه و نهج البلاغه از جمله کتاب هایی است که هر چه آنهار را بخوانیم، بر معلومات ما افزوده می شود، حقیقتا در این زمینه به عنوان شیعیان کم همتی کرده ایم.

وی عنوان کرد: امروزه دست طلاب در زمینه انتخاب کتاب فقهی و کلامی بسیار باز است و باید همتی مضاعف داشت و نسبت به امر مطالعات مفید برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه از رهبر معظم انقلاب نقل شده است که کتاب های چندین جلدی را در فرصت های اندک چند دقیقه ای و حتی در مسافرت ها مطالعه کرده اند.

وی با بایان اینکه طبق روایات معصومین(ع)، تفریحگاه و باغ های انسان های دانشمند، کتاب است خاطرنشان کرد: شایسته و بایسته است که طلاب به تبعیت از سیره بزرگان دینی نسبت به امر مطالعه و کتابخوانی حریص باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha