سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ یادواره سردار شهید حاج علی خوش لفظ و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران حوزه علمیه پنج‌شنبه‌شب در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم جمع کثیری از طلاب مدرسه علمیه معصومیه، خانواده شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و جمعی از هم رزمان شهید علی خوش لفظ حضور داشتند.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم طاهری مدیر اجرایی امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قم، حضور یادگاران شهدا در این پایگاه علم و تقدس و معنویت و در پایگاهی که مزین به نام بزرگ بانوی اسلامی است خیر مقدم گفت.

وی گفت: اینجا محل تربیت شهیدان و مردان بزرگی است که در عرصه‌های جهاد و شهادت شرکت می‌کنند و شهیدپرور هستند و محل تربیت عزیزانی است که رسول خدا(ص) مداد آنان را از خون شهدا افضل دانسته است.

در ادامه مراسم همرزمان شهیدخوش لفظ از جمله حجت الاسلام و المسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه، دکتر علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اکبر امیرپور معروف به عمو اکبر از راویان دفاع مقدس و جمع دیگری از همرزمان شهید که از شهر همدان در این مراسم شرکت کرده بودند خاطراتی از دوران مقدس و شهید علی خوش لفظ بیان کردند.

در پایان مراسم نیز از مادر و همسر شهید خوش لفظ، همسر شهید همدانی، مادر شهیدان نادر و ناصر فتحی، مادر شهیدان سید جعفر و سید محمد باقر حجازی، مادر شهیدان سعید و ارسلان ملکی، مادر شهید احمد برقه‌ای، مادر شهید علی محمدی، همسر شهید علی چیت‌سازیان، مادر و همسر و پدر شهید حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری و پدر و همسر شهید احمد مکیان تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از نرم افزار امامزادگان عشق، لوح فشرده ویژه یادواره سال 95 این مدرسه که به نام شهید جعفر حجازی و سردار شهید حسن ترک برگزار شده بود، رونمایی شد.

گفتنی است، سردار شهید علی خوش لفظ از نیروهای اطلاعات و عملیات لشکر 32 انصار الحسین (ع) استان همدان، هشتم آبان ماه سال 1343 در محله کمال آباد همدان و در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی به دنیا آمد.

سال‌های درس و مدرسه را با شعارهای انقلابی و شرکت در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم پهلوی پشت سر گذاشت و یکی از نوجوان‌های فعال روزهای انقلاب بود که با دوستان و هم‌محله‌ای‌های خود در راه پیروزی انقلاب گام برداشتند.

با آغاز جنگ تحمیلی و پس از سال‌ها خدمت به محرومین و مستضعفین در گروه‌های جهادی و مردمی، با وجود اینکه به دلیل سن کم، بارها از حضورش در جبهه ممانعت شده بود، درس و مدرسه را رها کرد و به عنوان نیروی داوطلب بسیجی روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در مناطق عملیاتی حضور یافت. در اولین اعزام، روانه جبهه‌های غرب شد و در مناطق عملیاتی مریوان خدمت کرد.

از همان ابتدا با سردارانی چون حاج احمد متوسلیان، علی چیت سازیان، علی شاه حسینی، حبیب مظاهری، علیرضا ناهیدی، رضا چراغی، حسین قجه ای، احمد بابایی، حاج حسین همدانی، اسماعیل شکری موحد، جعفر مظاهری، علیرضا حاجی بابابی و محمود شهبازی آشنا شد و تحت تأثیر مرام و روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری آنها قرار گرفت.

در سال‌های دفاع مقدس دلاورانه در مسئولیت‌های مختلف ایفای نقش کرد و در گمنامی تمام، حماسه‌ها از خود بر جای گذاشت.

بارها و بارها مجروح و زخمی شد اما مصمم‌تر از قبل حتی پیش از اینکه زخم‌هایش التیام یابد دوباره در جبهه‌ها حاضر می‌شد.

سال‌های پس از جنگ را با درد و رنج بسیار سپری کرد و در این سال‌ها، همسر فداکار و دو فرزند بزرگوارش دردهایش را التیام می‌بخشیدند و در کنار دوستان و رزمندگان همدان، سنگ صبور سال‌های بی‌قراری و جدایی علی خوش لفظ از یاران و همرزمانش بودند.

کتاب زندگی‌نامه این شهید بزرگوار به همت همرزمش حمید حسام با نام "وقتی مهتاب گم شد" به زیبایی به رشته تحریر درآمد و مورد توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

مقام معظم رهبری در دیدار با این شهید او را اسوه صبر و استقامت و افتخار بچه‌های همدان برشمرد.

علی خوش لفظ پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت و صبر در برابر دوری یاران و دوستان، 29 آذر ماه سال 1396 آسمانی شد و به کاروان عظیم شهدا پیوست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha