سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شهدای بحرینی

حوزه/ حجت الاسلام سید مرتضی سندی گفت: هر مؤمنی در مقابلش دو انتخاب دارد ؛ یکی مقاومت در مقابل ظلم و زندگی عزتمندانه و دوم هجرت و دور شدن از ظلم و عدم تسلیم در برابر ظالم که این امر سنگین و مهمی است.

عضو جریان وفاء الاسلامی بحرین در گفت‌وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: چند شهید بحرینی که تحت تعقیب حکومت بحرین بودند پس‌ از آنکه در آب‌های بین‌المللی خلیج‌فارس و در نزدیکی آب‌های ایران مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند، با موج دریا به آب‌های بوشهر رسیده و کشف شدند و در ادامه به بیان مختصری از ظلم ها و قساوت ها و شکنجه های مکرر علیه جوانان مظلوم و بی گناه بحرینی توسط رژیم آل خلیفه پرداخت.

 

حجت الاسلام سید مرتضی سندی بحرینی با اشاره به قساوت های رژیم آل خلیفه گفت: وظیفه هر حکومتی تامین امنیت شهروندانش هست به جز حکومت های طاغوتی که انتشار رعب و وحشت را در دل های شهروندانشان انتخاب کردند  و از این رو امروز جوانان بحرینی در زندان ها و در تعقیب و مجروحیت و شکنجه و تبعید به سر می برند و یا خارج حصار، برای آنها زندان بزرگی است که وطن نامیده می شود.

وی ادامه داد: شهدا بعد از آنکه سختی هایی در زندگی کشیدند سعادت را برگزیدند و بار سفر به مکان و پناهگاهی امن کشیدند بعد از آنکه سرزمین بحرین بر آنها تنگ گرفته شد همان سرزمین پدری و اجدادیشان و بعد از آنکه انواع ظلم و ستم و درد را در زندان و شکنجه و تعقیب و مجروحیت تحمل کردند،‌هیچ گاه تسلیم انواع ظلم و قساوت نشدند و زندگیشان با سربلندی پایان یافت. زندگی شهدای بحرینی  به لحاظ زمان کوتاه بود اما شهادت عطیه بزرگی در راه هجرت در راه خدا و و طن بود که به آنها بخشیدند.

روحانی بحرینی با اشاره به مختصری از این ظلم ها که در حق ملت شریف بحرین می شود به معرفی برخی از شهدای جوان بحرینی پرداخت و افزود: شهید میثم علی جوانی بود که در بهار زندگی به سر می برد و مانند دیگر هم نوعانش دوست می داشت آینده و زندگیش را بسازد وازدواج کند وبچه دار شود و درسش را کامل کند.

وی ادامه داد: سید قاسم جوانی بود که مانند دیگر جوانان بحرینی در زندگیش رنج های زیادی کشید و تحمل کرد و ملحق به دوستان دیگرش شد . حکمی که علیه او صادر شد از احکام سنگدلانه و محکومیت به زندان بود اما او آرام و ساکت نشد بلکه راهی را انتخاب کرد که او را به دوستان سفر کرده خود کلحق شود و خداوند برای او مقام شهادت را برگزید.

حجت الاسلام سندی با اشاره به غربت شهید جوان بحرینی سید محمود گفت: شهید سید محمود از زمانی که خیلی کم سن و سال بود سختی و رنج زیادی در زندان کشید و چندین بار بازداشت شده بود و تحت شکنجه های شدید و سخت و سنگدلانه قرار گرفته بود و توانست موانع و  قیود زندان را بشکند و با دوستانش از زندان فرار کند که از جمله آنها شهید مظلوم عبدالله العجوز بود و در وطن خودش غریب بود، همچنانکه مردان خدا در تعقیب دشمنان زندگی می کنند و ماوا و پناه و جا و مکان و امنیت و استقرار ندارند.

وی با ابیان اینکه  شهدا مهاجرت در راه خدا و وطن را برگزیدند و نمونه کلام خداوند بزرگ و تبارک و تعالی هستند، افزود : خداوند در  آیه 97 سوره نساء، می فرماید: «آنان که فرشتگان، جانشان را در حالی که ظالم به خود بوده‌اند می‌گیرند، از آنها پرسند که در چه کار بودید؟ پاسخ دهند که ما در روی زمین مردمی ضعیف و ناتوان بودیم. فرشتگان گویند: آیا زمین خدا پهناور نبود که در آن هجرت کنید؟» بنابراین هرمومنی در مقابلش دو انتخاب دارد و نه سه گزینه ؛ یکی مقاومت در مقابل ظلم و زندگی عزتمندانه و یا هجرت و دور شدن از ظلم و عدم تسلیم در برابر ظالم که این امر سنگین و مهمی است و این سنگینی در زندگی عبارت است از مرگ در عزت بهتر از زندگی در ذلت است و مردن این است كه بمانید ولی مغلوب و مقهور باشید و زندگی این است كه بمیرید ولی پیروز باشید.

روحانی بحرینی با اشاره به دیگر مجاهدان بحرینی گفت: شهید حسن علی کسی بود که مجاهدانه و با مقاومت و مقابله با ظلم و ظالمین زندگی کرد و در زندان آل خلیفه بسیار  متحمل سختی و شکنجه و ظلم و قهر قرار گرفت تا اینکه در سال 2012م  توانست از طریق عملیات قهرمانانه ای از دست زندانبانان فرار کند و از آن زمان در تعقیب باقی ماند و هیچ چیز او را از ادامه راهش که به خاطر آن به زندان رفته بود بازنداشت .

وی تصریح کرد: بنابراین در وطنش و بین خانواده و مردمش غریب باقی ماند و روزی گرسنه و روزی دیگر ترسان و نگران تمام این سختی های روزگار را به خاطر کشورش تحمل کرد، اما  اراده و عزم او شکسته نشد و در سایه مقاومت، مهاجرت در راه خدا را برگزید و خداوند نیز برای او برگزید که مصداق "مهاجر الی الله" باشد.

حجت الاسلام سید مرتضی سندی بحرینی در پایان گفت: شهدا در هستی جاودان می شوند، شهدای بی گناه ما که تصمیم گرفتند در تمام زندگیشان جهاد کنند و با ظلم و طغیان مبارزه کنند و فریاد مظلومیت ملتشان را بلند کنند برای اینکه صدای مظلومیت ملتشان به همه جهان برسد، و این چنین عمل کردند هنگامی که تصمیم گرفتند در هستی جاودان بمانند.

 بحرین آن جزیره کوچک گنجایش فریادهایشان را نداشت .پس رساندن صدای مظلومیت ملتشان در آبهای بین المللی خلیج فارس را انتخاب کردند و صدای مردم مظلوم بحرین را تا عمق آسمان رساندند به طوری که هم  بندگان خدا و هم پرودگار صدای این مظلومیت را بشنود.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha