جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری-قائم مقام مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ اگر چه ممکن است به دلیل استعداد متوسط، فردی در قالب و شاخصه خاص قرار نگیرند اما همین فرد قطعا در مسائل دیگر مستعد است و می تواند با حمایت و پشتیبانی اثر گذار باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین غفوری پیش از ظهر امروز در دومین نشست نمایندگان مدیریت های استانی مرکز امور نخبگان و استعداد های برتر حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، با بیان این که در محور استعدادهای برتر بحث های فراوانی از نظر علمی مطرح است، گفت: ضرورت این کار بر کسی پوشیده نیست، آثاری که در این امور تولید شده، کار بسیار فاخری است.

قائم مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها افزود:  رهبر انقلاب در مورد امور نخبگانی و استعدادهای برتر، تأکید های فراوانی دارند و معتقدند که آینده نظام در دست نخبگان و استعدادهای برتر است.

وی عنوان کرد: حقیقتا این گونه است که در هر جامعه ای استعدادهای برتر عهده دار کارهای بزرگ و امید جامعه خودشان خواهند بود و این استعداد را خدا در درون بعضی افراد قرار داده تا بتوانند در کشور و جامعه خود اثرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این که در حوزه هم باید این نوع افراد شناسایی و حمایت شوند، اظهار داشت: در همین حوزه استعدادهای خوبی قرار دارند که می توانند در مسائل مختلف، حتی در فضای مجازی و در جامعه اثر گذار باشند.

قائم مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها افزود: الان طلبه های خوش فکر در فضای مجازی مشغول تولید فکر و ارائه نظریه و هدایت افراد هستند و مخاطب زیادی دارند، این نشان از اهمیت مسئله امور نخبگانی است.

وی عنوان کرد: این فرد در بحث تبلیغ توانست نخبه باشد، افرادی را دور خود جمع کند و اثرگذار باشد. این یک عرصه است که می توان استعدادها را شناسایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: عرصه دوم، بخش اساتید هستند که در تدریس نگاه ویژه به درس دارند، پی گیر رفتار و پژوهش طلبه است و حتی خودش در عرصه پژوهشی موفق عمل می کند با جدیت در کنار درس، محقق و پژوهشگر تربیت می کند، این هم یک عرصه است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها افزود: در کشور از این دست افراد زیادهستند، اگر چه ممکن به دلیل استعداد متوسط، در غالب و شاخصه خاص قرار نگیرند، اما همین فرد قطعا در  مسائل دیگر مستعد است و می تواند با حمایت و پشتیبانی اثر گذار باشد. این امر در شهرستانها زیاد به چشم می خورد، ولی از چشم پنهان مانده باید جستجو کرد و استعدادها را شناسایی نمود.

وی عنوان کرد: سال گذشته طلبه شهرستانی در آزمون استعدادهای برتر واجد شرایط در بحث امور نخبگانی بوده  و اثر گذار شده، این ظرفیت امور شهرستان ها است، اما نیاز به فعالیت و جستجوی فراوان برای شناسایی دارد.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha