سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ولادت فاطمه زهرا

حوزه/ حضرت زهرا(س) کلید سعادت و دارنده مقام شفاعت در هر دو جهان هستند و ایشان برای شیعیان و محبان خود چه گناهکار و چه غیر گناهکار دعا کردند و آنچه در قیامت هم فریادرس محبان حضرت زهراست مقام شفاعت این بانوی آسمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا در مراسم جشن ولادت فاطمه زهرا (س) که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه التفاتیه قزوین برگزار شد، گفت: همان طور که حضرت رسول(ص) و حضرت علی(ع) پدران معنوی امت هستند، حضرت زهرا(س) هم مادر معنوی امت است و هر کس مانند ایشان رفتار کند، اجازه دارد حضرت را مادر خطاب کند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) کلید سعادت و دارنده مقام شفاعت در هر دو جهان هستند و ایشان برای شیعیان و محبان خود چه گناهکار و چه غیر گناهکار دعا کردند و آنچه در قیامت هم فریادرس محبان حضرت زهراست مقام شفاعت این بانوی آسمانی است.

مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین ادامه داد: این بانو به قدری در نزد خدا منزلت دارد که در روز قیامت آن قدر به اذن خداوند شفاعت می‌کند تا او راضی شود و این موضوع بیانگر اوج احساس عشق و علاقه میان خالق و یک مخلوق و بنده پاک است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضرت زهرا(س) همواره به پدر گرامیشان حضرت رسول الله(ص) می‌فرمودند که من برای زن چیزی بهتر از خانه‌داری و تربیت فرزند و دورشدن از نامحرمان را سراغ ندارم که همواره در پاسخ به این سخنان حضرت زهرا(س)، رسول خدا(ص) می‌فرمودند پدر به فدای تو باد.

مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین خاطرنشان کرد: روح تعبد، همسرداری و تربیت فرزندان صالح در وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) موج می‌زند و این سبک زندگی که توأم با فقر و روحیه قناعت به دست آمده، می‌تواند در شرایط کنونی اقتصاد جامعه، بهترین الگو برای رونق بخشی به اقتصاد خانواده و تکثیر نسل باشد.

وی با استناد به سخنان فاطمه زهرا(س) مبنی بر اینکه تمام کسانی که امروز محبت من را در دل دارند، فرزندان من هستند، افزود: این امر وظیفه ما را نسبت به پیروی از مکتب فاطمه(س) و خاندان پاکش دو چندان می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha