سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حداد عادل

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به توطئه های دشمنان، گفت: هر کس با جوانان ارتباط دارد باید برای آنها برکات انقلاب و مشکلات قبل از انقلاب را بازگو کند، زیرا بیش از ۷۰ درصد از ایرانیان با قبل از انقلاب آشنا نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در همدان دکتر غلامعلی حداد عادل، بعد از ظهر امروز در نشست فعالان فرهنگی همدان در مجتمع ولیعصر(عج)، ضمن تبریک روز ولادت حضرت زهرا(س) بزرگترین الگو بشریت، گفت: دشمنان در بدو پیروزی انقلاب از سوی امام و مردم غافل گیر شدند.

وی تصریح کرد: دشمنان هیچ گاه در محاسبات خودشان اتفاقی از جنس انقلاب اسلامی را پیش بینی نکرده بودند، با بررسی نظرات سازمان های جاسوسی قبل از انقلاب احساس خطر در توده های مردم برای دشمنان نبود.

عضو شوارای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصور دشمن این بود که امام خمینی(ره) تبعید شده و عده ای در داخل به جان هم افتاد و نفس گیر شده بودند و به فکر سلامتی شاه و عوامل پهلوی بودند، نه موج انقلاب مردمی.

وی در ادامه افزود: دشمنان اسلام همیشه از انقلاب عقب بودند و تحلیل های آنها در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی تحلیل سطحی و اشتباه بود، زیرا مطالعات انها نسبت به ایران و تفکر این مردم کم بود.

این فعال سیاسی ادامه داد: غرب از شیعه آگاهی درستی نداشت و اسلام را از منابع اکثریت و اهل سنت می گرفت و تخصصی از اهل تشیع به ویژه قبل از انقلاب نداشت و با مفاهیم ولایت فقیه و عاشورا و مهدویت آشنا نبود.

دکتر حداد عادل گفت: امروز بعد از 40 سال دشمن، ما را به خوبی شناخته و با بررسی های فراوان به مفهوم انقلاب و تشیع رسیده و با پیشرفت انقلاب دشمن نیز به پیشرفت رسیده است و می داند که جنگ نظامی در برابر ایران و انقلاب نتیجه ای ندارد.

وی در ادامه با اشاره به سه رکن اساسی انقلاب اسلامی ایراز داشت: انقلاب اسلامی بر سه اصل ایمان به خدا و دین داری، رهبری و ولایت و مردم بنا نهاده شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز دشمن برای این سه رکن برنامه ریزی مدونی دارد و به دنبال سست کردن ایمان مردم بوده و مظاهر این مساله در فضای مجازی وجود دارد، فضای مجازی دنیای جدیدی در جهان را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: کانال های تلگرامی یکی از قسمت های فضای مجازی است که مشاهده می کنیم چقدر آسیب ها در این برنامه وجود دارد و ماهواره ها نیز از طریق شبهه افکنی و فساد اخلاقی تیشه بر اعتقادات مردم می زنند.

 حداد عادل خاطرنشان کرد: دشمن به این مطلب رسیده که روحیه شهادت طلبی با اعتقاد به خدا حاصل می شود و ولایت پذیری ریشه در اعتقادات دینی دارد.

وی در ادامه افزود: آیات شیطانی سلمان رشدی برای این نگارش شد تا قداست نبی مکرم اسلام(ص) را مخدوش کند و این یکی از فعالیت های دشمن در ضربه زدن به ایمان مردم بود.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه فعالیت های دشمن برای ضربه زدن به اعتقادات و ایمان امت اسلامی است و بیشترین توطئه را در بخش مردم انجام داده تا مردم را از صحنه خارج کنند و برنامه اصلی آنها و راهبرد آنها فشار اقتصادی است.

وی با اشاره به این که فشار اقتصادی از اول انقلاب وجود داشته و دشمن در چند سال اخیر با عنوان تحریم به دنبال ضعیف کردن نظام و حکومت است، ابراز داشت: زمانی که حکومت زیر فشار قرار بگیرد هم کار فرهنگی و تبلیغاتی کم می شود و زمانی که فقر زیاد شود، آسیب های اجتماعی همچون مهاجرت و  حاشیه نشنی زیاد می شود و مردم دچار مشکلات معیشتی می شوند.

 حداد عادل گفت: اگر ما ناچار به انتقال ارز از راه های دور زدن تحریم نبودیم، اتقافی همچون بابک زنجانی پدید نمی آمد و این حرف من دفاع از بابک زنجانی نیست بلکه اشاره به آثار دشمنی غرب دارم. 

وی ادامه داد: عده ای فکر می کردند که اگر برجام تایید شود، خورشید از همه طرف طلوع خواهد کرد، اما معلوم شد همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند باید نسبت به دشمنان بد بین باشیم.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: دشمنان در کنار تحریم های اقتصادی و افزایش مشکلات اقتصادی، نتایج اعمالشان را علیه انقلاب نشان می دهند و مردم را به انقلاب بد بین می کنند و در انتظار این روز هستند که مردم در 22 بهمن مردم علیه انقلاب شعار دهند.

وی افزود: دشمنان به دنبال این هستند که انگشت اتهام بر روی ولایت فقیه باشد، بی بی سی اعلام می کند که ثروتمند ترین فرد رهبر معظم انقلاب است و تمام بودجه های ارگان های زیر نظر ولایت فقیه را جمع می کند و ایشان را برای تشویش اذهان عمومی ثروتمندترین فرد در نظام معرفی می کند، عده ای از مردم نیز نسبت به دروغ های شبکه های مجازی شایعه افکنی می کنند که این امر با حقیقت خیلی تفاوت دارد و تئوری دشمنان است.

حداد عادل تصریح کرد: ما باید دست دشمنان را بخوانیم و متناسب با نقشه های آنها هم مقابله و هم حمله کنیم و افراد فرهنگی باید در زمینه تقویت اعتقادات و ایمان مردم حساب شده فعالیت کنند.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مشاله آموزش و پرورش، خاطرنشان ساخت: سرمایه گذاری در امر آموزش از اهمیت بالایی در تبیین اعتقادات مردم دارد.

وی افزود: حلقه های انس و محفل های دینی بزرگ ترین سرمایه ما است و رهبر معظم انقلاب حرکت انقلاب اسلامی را از برکات جلسات معنوی می داند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدیریت فضای مجازی از دیگر وظیفه مسؤولان و ارگان های انقلابی است، زیرا نسل جوان باید با مبانی انقلاب و آرمان انقلاب آشنا باشند به این دلیل که دشمنان به دنبال ایجاد یاس در جوانان هستند.

وی افزود: هر کس با جوانان ارتباط دارد باید برای آنها برکات انقلاب و مشکلات قبل از انقلاب را بازگو کند، زیرا بیش از 70 درصد از ایرانیان با قبل از انقلاب آشنا نیستند.

حداد عادل ادامه داد: دشمنان مشکلاتی که در کشور ایران اسلامی ایجاد کرده را با سیاه نمایی در شبکه اجتماعی به پای انقلاب اسلامی می نگارند و پاسخ این شبهات بر عهده معلمان و افرادی که با جوانان در ارتباط هستند، است.

وی در ادامه با بیان راهکار های عملی شدن اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی بر عهده همگان است ، اگر خانمی در مصرف آب در خانه صرفه جویی نکند در اقتصاد مقاومتی وظیفه خود را انجام نداده است.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: ما نباید فکر کنیم که اقتصاد مقاومتی فقط بر عهده مسؤولان است. اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نمی شود و سبک زندگی غربی بزرگ ترین آسیب در اقتصاد مقاومتی است و مقاومت در اقتصاد بر عهده همه ما است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha