پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از سیره فاطمی فاصله گرفته است، گفت: وضعیت نامناسب حجاب در جامعه نشان دهنده فاصله گرفتن جامعه ما از سیره فاطمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از فعالان تبلیغ شرق استان با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بر ضرورت بهره گیری جامعه از سیره آن بانوی بزرگ جهان بشریت تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از سیره فاطمی فاصله گرفته است، افزود: وضعیت نامناسب حجاب در جامعه نشان دهنده فاصله گرفتن جامعه ما از سیره فاطمی است.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که روحانیت پیشگام در عرصه تبلیغ دین بوده است، خاطرنشان کرد: پیشرفت علم و تکنولوژی، رسالت تبلیغی مبلغان دینی را چند برابر کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان باید از همه ظرفیت های تبلیغی موجود در جهت تبلیغ صحیح دین در جامعه بهره گیرند، افزود: بیان معارف اسلامی و دینی برای جامعه باید به زبان ساده و اثرگذار باشد تا  اثر مناسبی بر مخاطب داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع شاهد بیان معارف دینی با زبان ثقیل و غیرقابل فهم برای مخاطب هستیم، خاطرنشان کرد: هر چه بیان مباحث دینی با زبان ساده و شیوا تری بیان شود به طور حتم اثرگذاری آن دو چندان خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی به حضور مبلغان دینی در مناطق روستایی و دور افتاده اشاره و با بیان این که این حضور یک نوع جهاد است، تصریح کرد: مبلغان دینی با رها کردن خانه و کاشانه خود برای تبلیغ دین خدا در مناطق روستایی با حداقل امکانات زندگی می کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که به برکت حضور مبلغان دینی در مناطق روستایی شاهد یک رونق مناسبی در برنامه های دینی و فرهنگی روستاها هستیم، خاطرنشان کرد:  رونقی که امروز در بسیاری روستاها در آن شاهد به برکت حضور مبلغان دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مبلغان فعلی پاسخگوی نیاز همه مناطق و روستاهای استان نیست، تصریح کرد: باید تربیت مبلغان دینی بیشتری بتوانیم پاسخگوی نیاز همه روستاهای استان باشیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عدم حضور مبلغان دینی موجب بروز برخی آسیب های اجتماعی و اخلاقی در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: با حضور مبلغان دینی در هر منطقه ای شاهد رشد و تقویت مبانی دینی و ارزشی هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان همه توان خود را برای از بین اعتقادات دینی مردم به کار گرفته اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی وظیفه رسالت روحانیت به عنوان مدافعان حقیقی دین و ارزش های الهی در جامعه بسیار سنگین است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تقویت تعامل و ارتباط مبلغان دینی با عموم مردم تأکید کرد و گفت: مبلغان باید در مناطق تبلیغی تعامل بیشتر و سازنده ای با مردم داشته باشند و این مسأله به موفقیت تبلیغی آنها بسیار کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود هجمه های فرهنگی سایه به سایه نسل جوان جامعه را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: باید با شناخت مناسب هجمه ها و خطرات فرهنگی، نسل جوان را به سمت تعالی و سعادت حقیقی هدایت کنند.

وی با اشاره به این که امروز ابزارهای تبلیغی مناسبی برای تبلیغ در جامعه وجود دارد که هر کدام به نوبه خود می تواند از اثرگذاری مطلوبی برخوردار باشد، تصریح کرد: در میان همه ابزارهای تبلیغی، منبر و خطابه بهترین و اثرگذارترین ابزار تبلیغ احکام دینی در جامعه است.                 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha