پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سرانجام، مجوز ساخت نخستین مسجد در «بایون» نیوجرسی تایید شد

حوزه/ دیروز جلسه ای در سالن همایش های دبیرستان شهر بایون در ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار شده و مقامات شورای شهر که نگران بودند مجبور به پرداخت جریمه ای هنگفت به دلیل اسلام ستیزی شوند بالاخره با ساخت مسجد موافقت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nj، در جلسه ای که دیروز در شهر بایون در ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار شد، مسلمانان توانستند مجوز ساخت نخستین مسجد را از شورای شهر دریافت کنند.

در این جلسه که دوشنبه شب در سالن همایش های دبیرستان بایون برگزار شد، پس از بحث های گسترده و شنیدن سخنان موافقان و مخالفان، مجوز ساخت مسجد و مرکز فرهنگی پیشنهادی به یک گروه عام المنفعه اسلامی داده شد.

گفتنی است پیش از این یک سال پیش مسلمانان خواستار مجوز برای ساختن مسجد شده بودند که به بهانه هایی چون مشکلات ترافیکی و کمبود پارکینگ، درخواست آن ها مردود شد. در پی این ماجرا گروهی از مسلمانان در اعتراض به تبعیض دینی به دادگاه شکایت کرده بودند.

در اعتراض مسلمانان آمده بود که این شهر 35 کلیسا و کنیسه فاقد پارکینگ دارد، با این حال این مراکز به آسانی موفق به گرفتن مجوز شده اند. این درحالی است که شهر بایون تا به امروز فاقد مسجد و مرکز اسلامی رسمی برای مسلمانان بوده است.

در پی شکایت فدرال و باز شدن تحقیقات توسط وزارت دادگستری ایالات متحده، شورای این شهر آمریکایی برای گریز از پرداخت احتمالی جریمه هنگفت به جامعه اسلامی در دادگاه، بالاخره  از مواضع خود پایین آمد.

لازم به ذکر است نگرانی های مقامات این شهر زمانی شروع شد که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد سلسله تحقیقات ملی را در خصوص عدم دادن مجوز به مسلمانان برای ساختن مساجد در شهرهای مختلف آغازکرده است. این درحالی است که ندادن مجوز برای ساخت مسجد در مناطق مختلف آمریکا به یک چالش پیش روی مسلمانان تبدیل شده و بهانه هایی چون نبود پارکینگ، سر و صدا و مشکلات ترافیکی همواره سرپوشی برای نگرانی های اسلام هراسانه بوده است.

گفتنی است گروه اسلامی برای فعالیت ها و مراسم مذهبی، زیرزمین یک کلیسا را از سال 2008 تاکنون اجاره کرده اند که اجاره نامه آن منقضی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha