جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یادواره شهدا

حوزه/یادواره شهدای بقاع متبرکه استان خراسان شمالی با حضور حجت الاسلام ادیانی معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، یادواره 504 شهید مدفون در آستان مقدس امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد ظهر امروز برگزار شد.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: اگر فرهنگ جهاد و شهادت نبود امروز ایران اسلامی بلعیده شده بود.

حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی اظهار داشت: همانگونه که علم امام حسین علیه السلام مایه دینداری جامعه شد، از همان مکتب و با همان نیت خون شهدا، روح غیرت و حماسه به جامعه می دمد و امروز هر شهید یک علم و تریبون تبلیغ است.

وی با بیان این که اگر فرهنگ جهاد و شهادت نبود امروز ایران اسلامی بلعیده شده بود، افزود: کشوری مثل ایران که همواره دشمنان قسم خورده داشته و دارد نیازمند روحیه جهادی و شهادت طلبی است.

حجت الاسلام ادیانی تصریح کرد: برخی از مسئولان برای اینکه از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کنند، آرامش روانی کاذب به جامعه می دهند.

وی گفت: گاهی وقتی کلمه بصیرت را به کار می بریم و یا هر وقت پای غرب و آمریکا را به میانه می کشیم از ما اشکال می گیرند که چرا این تعاریف استفاده می شود ولی باید آگاه بود که توطئه دشمن توهم نیست و واقعیت است.

 معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه گروه تکفیری داعش با هدف نابودی انقلاب اسلامی تشکیل شد، ادامه داد: اگر فرهنگ شهادت و شهادت طلبی نبود امروز ایران اسلامی بلعیده شده بود چراکه این طراحی ها و برنامه ریزی های آمریکا برای نابودی نظام انقلاب اسلامی ایران بود.

وی، اسلام بدون جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و بدون عدالت خواهی را اسلام آمریکایی دانست و افزود: اسلامی که سازش و سلطه را می پذیرد و طرفدار سرمایه داری می شود، اسلام ناب نیست بلکه اسلام آمریکایی است.

حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه امروز دشمن با همه ساز و برگ و امکانات در همه جبهه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با نظام ما در حال جنگ است، اظهار داشت: دشمن در تهاجمات خود تا حدودی موفق شده و توانسته برخی ارزش های حاکم بر جامعه را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: امروز برای مقابله با تهدیدات و تهاجمات دشمن باید فضای جهاد و شهادت را زنده نگه داریم و داروی شفابخش کشور، حاکمیت ارزش جهاد و شهادت است.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران با تاکید بر این که نباید اجازه دهیم در تریبون ها برخی دگراندیش ها جهاد را به خشونت تبدیل کنند، گفت: اگر روزی جهاد در دل ما به ضد ارزش تبدیل شود؛ آن وقت دشمن در این کشور سیطره پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت بیمه کننده یک ملت و تامین کننده عزت یک کشور است، خاطرنشان کرد: هرچه برای بزرگداشت شهدا و ترویج فرهنگی ایثار و جهاد و شهادت تلاش کنیم کم است و همه مکلفیم که این فرهنگ را در جامعه ترویج کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha