پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سه آمریکایی به جرم بمب گذاری در مسجد مینه سوتا بازداشت شدند

حوزه/ سه مرد آمریکایی به جرم بمب گذاری در مسجد دارالفاروق در شهر بلومینگتون واقع در ایالت مینه سوتای آمریکا که خسارات زیادی به ساختمان این مرکز اسلامی وارد ساخته بود، بازداشت شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، سه مرد آمریکایی اهل ایلینویز به جرم بمب گذاری در مسجد دارالفاروق در شهر بلومینگتون واقع در ایالت مینه سوتای آمریکا بازداشت شدند.

این سه مرد با نام های مایکل مک وورتر، جو موریس و مایکل هاری متهم شدند که در 5 آگوست سال گذشته میلادی با بمب دست ساز به مسجد حمله کرده و خسارات زیادی به ساختمان این مرکز اسلامی وارد کرده اند. در این حمله خوشبختانه به کسی آسیب نرسید.

مارک دیتون، فرماندار ایالت مینه‌سوتای آمریکا در بازدید از این مسجد در روز حادثه، این حمله را یک «حمله تروریستی» توصیف کرده بود.

گفتنی است مسجد دارالفاروق محل عبادت و فعالیت های مذهبی ساکنان سومالیایی در ایالت مینه سوتا می باشد. این ایالت بیشترین جمعیت سومالی تبار را به خود اختصاص داده است.

این بمب از یک اتومبیل از پنجره مسجد و به داخل دفتر امام جماعت انداخته شده بود. این اتفاق زمانی رخ داد که نمازگزاران برای برپایی نماز جماعت در سالن نمازخانه تجمع یافته بودند و عده ای از آن ها اتومیبل را در حال دور شدن دیده بودند.

به گفته دفتر دادستانی ایالت ایلینویز، این افراد که در منطقه ای روستایی از سوی ماموران اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) دستگیر شده اند، همچنین متهم به در حمل و در اختیار داشتن سلاح های مرگبار و حمله به یک مرکز پزشکی زنان نیز می باشند.

به گفته دادستان های فدرال در ایلینویز، الیس ماسک فرد چهارم به جرم در اختیار داشتن اسلحه مرگبار دستگیر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha