پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
[۴۴۳۸۶۰] جوان بنگلادشی تحت تاثیر عقاید سلفی به استاد دانشگاه حمله کرد

حوزه/ فیض الرحمان جوان مسلمان بنگلادشی که تحت تاثیر عقاید سلفی قرار داشت به ظفر اقبال استاد دانشگاه علم و صنعت شاه جلال بنگلادش حمله کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ فیض الرحمان جوان مسلمان بنگلادشی که تحت تاثیر عقاید سلفی قرار داشت به ظفر اقبال استاد دانشگاه علم و صنعت شاه جلال حمله کرد.

همسایگان و خویشاوندان فیض الرحمان می گویند او با الهام از افکار سلفی عمویش به استاد ظفر اقبال حمله کرده است.

سلفی ها در برخی از مناطق بنگلادش با عنوان "لامذهبی" شناخته می شوند.

مردم محلی در روستای کولیارکاپون (محل زندگی فیض الرحمان) او را به عنوان یک سلفی می شناسند و می گویند او حتی در مورد طریقه نماز خواندن خود مانند سلفی ها با آنها بحث می کرد.

مقامات محلی پس از تحقیقات اعلام کردند که دو عموی او عبدالجاهر و عبدالصادق در کویت زندگی می کنند و ظاهرا گرایشات سلفی دارند و فیض نیز تحت تاثیر آنها سلفی شده و حتی در حال ترویج این فکر نیز بوده است.

فیض الاسلام هنگامی که ظفر اقبال نویسنده مشهور و استاد دانشگاه در مراسم اهدای جوایزی که در دانشگاه برگزار شد حاضر بود با سلاح سرد به او حمله نمود.

بعد از دستگیری این جوان سلفی توسط پلیس بنگلادش او پس اعتراف به حمله اعلام کرد به این دلیل به ظفر اقبال حمله کرده و قصد ترور او را داشته که او دشمن اسلام است.

لازم به ذکر است بنگلادش قبل از این نیز شاهد حمله برخی از عناصر سلفی به اساتید دانشگاه بوده که منجر به زخمی و کشته شدن اساتید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha